Record Details

E-LEARNING SYSTEMS USING INTELLECTUAL TECHNIQUES

Open Education

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title E-LEARNING SYSTEMS USING INTELLECTUAL TECHNIQUES
Электронные обучающие системы с использованием интеллектуальных технологий
 
Creator Vasiliy Trembatch M.; Moscow state university of economics, statistics and informatics (MESI)
В. Трембач М.; Московский государственный университет экономики, статистики и информатики (МЭСИ)
 
Subject e-learning systems; intellectual education system; repeatedly employed components; system of management of knowledge system; intellectual technologies (smart technologies)
электронные системы обучения; интеллектуальная обучающая система; много- кратно используемые компоненты; система управления базой знаний; интеллектуальные технологии
 
Description The article covers key stages of e-learning systems development. We try and describe reasons for introduction of intellectual education systems, content of modern intellectual techniques. We also present perspectives for development of intellectual education systems using repeatedly employed components (the typical technical solutions). We present the design of an intellectual education system. Demo-examples are offered as well. 
Рассматриваются основные этапы развития электронных систем обучения. Описаны предпосылки появления интеллектуальных обучающих систем, содержание современных интеллектуальных технологий. Показаны перспективы развития интеллектуальных обучающих систем с применением многократно используемых компонентов (типовых технических решений). Представлена архитектура интеллектуальной обучающей системы с многократно используемыми компонентами. Показаны демо-примеры. 
 
Publisher Plekhanov Russian University of Economics
 
Contributor
Работа выполнена при финансовой поддержке РФФИ (проект № 13-07-00917а)
 
Date 2016-05-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.rea.ru/jour/article/view/205
10.21686/1818-4243-2013-4(99)-52-62
 
Source Open Education; № 4(99) (2013); 52-62
Открытое образование; № 4(99) (2013); 52-62
2079-5939
1818-4243
10.21686/1818-4243-2013-4(99)
 
Language rus
 
Relation http://openedu.rea.ru/jour/article/view/205/207
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).