Record Details

THE DEVELOPMENT OF INTERNATIONAL STANDARDS FOR INFORMATION TECHNOLOGY IN LEARNING, EDUCATION AND TRAINING

Open Education

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title THE DEVELOPMENT OF INTERNATIONAL STANDARDS FOR INFORMATION TECHNOLOGY IN LEARNING, EDUCATION AND TRAINING
Развитие международных стандартов по информационным технологиям в образовании, обучении и подготовке
 
Creator Boris Pozdneev M.; Moscow State University of Technology «STANKIN»
Maxim Sutyagin V.; Corporate Management Institute of Professional Training, Gazprom
Б. Позднеев М.; ФГБОУ ВПО МГТУ «СТАНКИН»
М. Сутягин В.; НОУ «Корпоративный институт ОАО «Газпром»
 
Subject e-learning; industry of e-learning; law; international standard; national standard; technical committee
электронное обучение; индустрия электронного обучения; закон; международный стандарт; национальный стандарт; технический комитет
 
Description The article proves the need of using the international standards and the best world practices for development of the industry of e-learning and modernization of Russian education. The attention is focused on the need of further development of legislative base and creation of a complex of the national standards harmonized with fundamental international standards and considering specifics of Russian education. 
В статье обоснованы необходимость использования международных стандартов и лучших мировых практик для развития индустрии электронного обучения и модернизации российского образования. Акцентировано внимание на необходимости дальнейшего развития законодательной базы и создания комплекса национальных стандартов, гармонизированных с основополагающими международными стандартами и учитывающих специфику российского образования. 
 
Publisher Plekhanov Russian University of Economics
 
Contributor

 
Date 2016-05-23
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.rea.ru/jour/article/view/12
10.21686/1818-4243-2015-1(108-4-11
 
Source Open Education; № 1(108 (2015); 4-11
Открытое образование; № 1(108 (2015); 4-11
2079-5939
1818-4243
10.21686/1818-4243-2015-1(108
 
Language rus
 
Relation http://openedu.rea.ru/jour/article/view/12/14
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).