NOOSPHERE. NOOSPHERE DEVELOPMENT. NOOSPHERE EDUCATION
Open Education
View Archive InfoField | Value | |
Title |
NOOSPHERE. NOOSPHERE DEVELOPMENT. NOOSPHERE EDUCATION
Ноосфера. Ноосферное развитие. Ноосферное образование |
|
Creator |
Natalia Maslova V.
Н. Маслова В. |
|
Subject |
noosphere;noosphere development noosphere transition;noosphere education;naturul effect;principle potential intellectual safety
ноосфера;ноосферное развитие;ноосферный переход;ноосферное образование;природосообразный эффект;принцип потенциальной интеллектуальной безопасности;образовательная технология |
|
Description |
It is offered the understanding of noosphere as environments of unity of the individual and collective inspired reason. It is certain that noosphere development is impossible without the noosphere transition called to produce scientific, psychological, world view, ideological, socially-technological, administrative transformations. Importance is shown semantic and valued updating in technologies of education, and also acmeological innovations. Conception of noosphere education as systems of theoretical, gnosiological, methodological, medical-psihological and practical looks is offered to nature of education and way of achievement of natural effect in education of rising generations. Principle of potential intellectual safety of educational technology is offered.
Предложено понимание ноосферы как среды единения индивидуального и коллективного одухотворённого разума. Определено, что ноосферное развитие невозможно без ноосферного перехода, призванного произвести научные, психологические, мировоззренческие, идеологические, социально-технологические, управленческие трансформации. Показана важность смысловых и ценностных обновлений в технологиях образования, а также акмеологических новаций. Предложена концепция ноосферного образования как система научно-теоретических, гносеологических, методологических, медико-психологических и практических взглядов на природу образования и пути достижения природосообразного эффекта в воспитании подрастающих поколений. Предложен принцип потенциальной интеллектуальной безопасности образовательной технологии. |
|
Publisher |
Plekhanov Russian University of Economics
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2016-06-03
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/238
10.21686/1818-4243-2016-2-6-10 |
|
Source |
Open Education; № 2 (2016); 6-10
Открытое образование; № 2 (2016); 6-10 2079-5939 1818-4243 10.21686/1818-4243-2016-2 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/238/241
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|