Record Details

TEACHING INFORMATION TECHNOLOGIES IN GRAPHIC DISCIPLINES OF TECHNICAL UNIVERSITY

Open Education

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title TEACHING INFORMATION TECHNOLOGIES IN GRAPHIC DISCIPLINES OF TECHNICAL UNIVERSITY
Преподавание информационных технологий в графических дисциплинах технического университета
 
Creator Vladimir Guznenkov N.; Moscow State Technical University named Bauman
В. Гузненков Н.; Московский государственный технический университет им. Н.Э. Баумана
 
Subject descriptive geometry; engineering graphics; computer graphics; modeling; graphics preparation
начертательная геометрия; инженерная графика; компьютерная графика; моделирование; графическая подготовка
 
Description The article describes the structure and content of the graphics preparation at a technical university with information technology. We admit the necessity to meet the requirements of the information life cycle support products. The author considers and defines educational disciplines graphic preparation of in the technical university. It is noted that the main feature of modern graphic preparation is a 3D-modeling, and the main purpose of upgrading the graphics preparation – a significant increase in the quality of training without increasing the number of training hours.
Рассматриваются структура и содержание графической подготовки в техническом университете с использованием информационных технологий. Отмечается необходимость обеспечения требований информационной поддержки жизненного цикла изделий. Рассмотрены и определены учебные дисциплины графической подготовки в техническом университете. Отмечено, что главной чертой современной графической подготовки является 3D-моделирование, а главная цель модернизации графической подготовки – существенный рост качества обучения без увеличения количества учебных часов.
 
Publisher Plekhanov Russian University of Economics
 
Contributor

 
Date 2016-05-29
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.rea.ru/jour/article/view/164
10.21686/1818-4243-2013-1(96)-4-7
 
Source Open Education; № 1(96) (2013); 4-7
Открытое образование; № 1(96) (2013); 4-7
2079-5939
1818-4243
10.21686/1818-4243-2013-1(96)
 
Language rus
 
Relation http://openedu.rea.ru/jour/article/view/164/166
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).