Record Details

TO THE QUESTION ABOUT THE DISCIPLINE COMPETENCE ELEMENTS CONTROL AT THE BASIC EDUCATIONAL PROGRAM (ON THE TECHNICAL PROGRAMS EXAMPLE)

Open Education

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title TO THE QUESTION ABOUT THE DISCIPLINE COMPETENCE ELEMENTS CONTROL AT THE BASIC EDUCATIONAL PROGRAM (ON THE TECHNICAL PROGRAMS EXAMPLE)
К вопросу о контроле элементов дисциплинарных компетенций в рамках основной образовательной программы (на примере технических направлений подготовки)
 
Creator Efim Kon L.; The Perm national research polytechnical university
Vladimir Freyman I.; The Perm national research polytechnical university
Alexander Yuzhakov A.; The Perm national research polytechnical university
Е. Кон Л.; Пермский национальный исследовательский политехнический университет
В. Фрейман И.; Пермский национальный исследовательский политехнический университет
А. Южаков А.; Пермский национальный исследовательский политехнический университет
 
Subject component competence structure; discipline competence elements; objects of control; test; marking criteria
компонентная структура компетенции; элементы дисциплинарной компетенции; объекты контроля; тестовое задание; критерии оценки
 
Description In this article we suggest approaches to the solutions of the some private tasks within the actual problem – the realization of competence-based approach to higher education within third generation of the Federal state educational standards. The approach to the competence elements control tests creation hierarchical model forming is formulated, illustrating examples are given. The suggested approaches are in a probation stage of bachelors and masters basic education programs on 210700 «The infocommunication technologies and communication systems» designing and realization process at Perm National Research Polytechnical University. 
В статье предлагаются подходы к решению ряда частных задач в рамках актуальной проблемы – реализации компетентностного подхода к высшему профессиональному образованию в рамках Федеральных государственных образовательных стандартов третьего поколения. Сформулирован подход к формированию иерархической модели построения тестовых заданий проверки элементов компетенций, приведены иллюстрирующие примеры. Показано применение предлагаемого интегродифференциального критерия оценки элементов компетенций для повышения эффективности управления учебным процессом. Предлагаемые подходы находятся в процессе апробации при формировании и реализации основных образовательных программ бакалавриата и магистратуры по направлению подготовки 210700 «Инфокоммуникационные технологии и системы связи» в Пермском национальном исследовательском политехническом университете. 
 
Publisher Plekhanov Russian University of Economics
 
Contributor

 
Date 2016-05-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.rea.ru/jour/article/view/187
10.21686/1818-4243-2013-3(98)-12-19
 
Source Open Education; № 3(98) (2013); 12-19
Открытое образование; № 3(98) (2013); 12-19
2079-5939
1818-4243
10.21686/1818-4243-2013-3(98)
 
Language rus
 
Relation http://openedu.rea.ru/jour/article/view/187/189
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).