Record Details

METHODOLOGICAL WAY TO ENSURE SELF-DEVELOPMENT OF CHILDREN AND CAREGIVERS IN THE PROCESS OF PRESCHOOL EDUCATION

Open Education

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title METHODOLOGICAL WAY TO ENSURE SELF-DEVELOPMENT OF CHILDREN AND CAREGIVERS IN THE PROCESS OF PRESCHOOL EDUCATION
Методологические возможности обеспечения саморазвития детей и воспитателей в процессе дошкольного образования
 
Creator Marina Grushina G.; Center for Child Development – Kindergarten «Baby», Sayanogorsk, Russia
Lilia Orlova F.; Center for Child Development – Kindergarten «Baby», Sayanogorsk, Russia
Natalya Sokolova V.; Center for Child Development – Kindergarten «Baby», Sayanogorsk, Russia
М. Грушина Г.; МБДОУ Центр развития ребенка – детский сад «Малыш» г. Саяногорск
Л. Орлова Ф.; МБДОУ Центр развития ребенка – детский сад «Малыш» г. Саяногорск
Н. Соколова В.; МБДОУ Центр развития ребенка – детский сад «Малыш» г. Саяногорск
 
Subject kinder-center “Baby”;noospheric educational technology;professional competence of the teacher;bioadequate methods of teaching;teaching experience;nature-oriented facilities in the system of training and education of the preschool child
детский сад «Малыш»;ноосферные образовательные технологии;профессиональная компетентность педагога;биоадекватная методика преподавания;педагогический опыт;природосообразные средства в системе обучения и воспитания дошкольника
 
Description For example, the CRD MUNICIPAL budget preschool educational institution – kinder-center “Baby” the results of realization of noospheric educational technologies adapted to the specifics of children’s age. The methodological possibilities of creative tasks, technology use computer environment, heuristic learning, music education, narrative learning. The analysis of the importance of ensuring the professional competence of teachers. The efficiency bioadequate methods of teaching in practical operation the OED. Through psycho-pedagogical monitoring of creative development of a preschool child a study of the effectiveness of the noosphere theory; generalized educational experience from the standpoint of using environmentally friendly means and methods in the system of training and education. 
На примере МБДОУ ЦРР – детский сад «Малыш» изложены результаты реализации ноосферных образовательных технологий, адаптированных к специфике детского возраста. Показаны методологические возможности изобретательных задач, использования технологий компьютерной среды, эвристического обучения, музыкального воспитания, сюжетного обучения. Дан анализ важности обеспечения профессиональной компетентности педагога. Показана эффективность биоадекватной методики преподавания в практическом режиме работы ДОО. Через психолого-педагогический мониторинг творческого развития ребёнка-дошкольника проведено исследование эффективности ноосферной теории; обобщен педагогический опыт с позиций использования природосообразных средств и методов в системе обучения и воспитания.
 
Publisher Plekhanov Russian University of Economics
 
Contributor

 
Date 2016-06-03
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.rea.ru/jour/article/view/252
10.21686/1818-4243-2016-2-72-75
 
Source Open Education; № 2 (2016); 72-75
Открытое образование; № 2 (2016); 72-75
2079-5939
1818-4243
10.21686/1818-4243-2016-2
 
Language rus
 
Relation http://openedu.rea.ru/jour/article/view/252/255
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).