Record Details

AUTOMATIZATION OF DECISION MAKING SUPPORT OF EDUCATIONAL ONTOLOGY’ DEVELOPMENT BASED ON INTERMEDIATE MODELS

Open Education

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title AUTOMATIZATION OF DECISION MAKING SUPPORT OF EDUCATIONAL ONTOLOGY’ DEVELOPMENT BASED ON INTERMEDIATE MODELS
Автоматизация поддержки принятия решений при разработке онтологий в сфере образования на основе промежуточных моделей
 
Creator Galina Artemova O.; Saint-Petersburg National Research University of Informational Technologies, Mechanics and Optics
Nataliya Gusarova F.; Saint-Petersburg National Research University of Informational Technologies, Mechanics and Optics
Igor Kotciuba Yu.; Saint-Petersburg National Research University of Informational Technologies, Mechanics and Optics
Г. Артемова О.; Санкт-Петербургский национальный исследовательский университет информационный технологий, механики и оптики
Н. Гусарова Ф.; Санкт-Петербургский национальный исследовательский университет информационный технологий, механики и оптики
И. Коцюба Ю.; Санкт-Петербургский национальный исследовательский университет информационный технологий, механики и оптики
 
Subject education; mind maps; ontology; graph metrics
образование; интеллект-карты; онтологии; метрики графа
 
Description This article is about an algorithm of educational ontology’s development based on intermediate models – mind maps and concept maps. It is offered to use different metrics such as subjective metrics and graph topology’s metrics for automated optimization of mind maps. 
Рассматривается алгоритм разработки онтологии в сфере образования на основании промежуточных моделей – интеллект-карт и концептуальных карт. Для автоматизированной оптимизации интеллект-карт предлагается использовать метрики, в том числе, субъективные, метрики исследования топологии графа. 
 
Publisher Plekhanov Russian University of Economics
 
Contributor

 
Date 2016-05-25
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.rea.ru/jour/article/view/49
10.21686/1818-4243-2015-5(112-4-10
 
Source Open Education; № 5(112 (2015); 4-10
Открытое образование; № 5(112 (2015); 4-10
2079-5939
1818-4243
10.21686/1818-4243-2015-5(112
 
Language rus
 
Relation http://openedu.rea.ru/jour/article/view/49/51
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).