Record Details

TESTING METHODS OF KNOWLEDGE ON THE BASIS OF NEURAL NETWORK

Open Education

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title TESTING METHODS OF KNOWLEDGE ON THE BASIS OF NEURAL NETWORK
Методы тестирования знаний на основе применения аппарата нейронной сети
 
Creator Artur Mitsel A.; Tomsk State University of Control systems and Radioelectronics; Institute of Technology Yurginskiy NO TPU
Aleksey Poguda A.; Tomsk State University
Konstantin Semenov A.; Tomsk State University of Control systems and Radioelectronics
Anastasia Utesheva E.; Tomsk State University of Control systems and Radioelectronics
А. Мицель А.; Томский государственный университет систем управления и радиоэлектроники; Юргинский технологический институт НИ ТПУ
А. Погуда А.; Томский государственный университет
К. Семенов А.; Томский государственный университет систем управления и радиоэлектроники
А. Утешева Е.; Томский государственный университет систем управления и радиоэлектроники
 
Subject knowledge control; models and algorithms; computer systems of knowledge control; neural networks
контроль знаний; модели и алгоритмы; методы тестирования; компьютерные системы контроля знаний; нейронная сеть
 
Description The methods of testing students’ knowledge and ability to assess the responses to the example of the humanities. These methods are based on a combination of traditional testing methods and apparatus using neural networks. Uniqueness of algorithm allows to use it in various spheres of the analysis of natural language texts. 
Представлены методы тестирования знаний учащихся и алгоритм анализа ответов на примере гуманитарных дисциплин. Данные методы основаны на комбинации традиционных методов тестирования и применении аппарата нейронных сетей. Уникальность алгоритма позволяет использовать его в различных сферах анализа естественно-языковых текстов. 
 
Publisher Plekhanov Russian University of Economics
 
Contributor

 
Date 2016-05-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.rea.ru/jour/article/view/178
10.21686/1818-4243-2013-2(97)-34-41
 
Source Open Education; № 2(97) (2013); 34-41
Открытое образование; № 2(97) (2013); 34-41
2079-5939
1818-4243
10.21686/1818-4243-2013-2(97)
 
Language rus
 
Relation http://openedu.rea.ru/jour/article/view/178/180
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).