Record Details

EXPERIENCE OF INTERNATIONAL COOPERATION IN THE FIELD OF DISTANCE LEARNING ON THE EXAMPLE OF ONDOKUZ MAYIS UNIVERSITY (TURKEY) AND PERM STATE AGRICULTURAL ACADEMY (RUSSIA)

Open Education

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title EXPERIENCE OF INTERNATIONAL COOPERATION IN THE FIELD OF DISTANCE LEARNING ON THE EXAMPLE OF ONDOKUZ MAYIS UNIVERSITY (TURKEY) AND PERM STATE AGRICULTURAL ACADEMY (RUSSIA)
Опыт международного сотрудничества вузов в сфере дистанционного обучения на примере университета Ондокуз Майыс (Турция) и Пермской ГСХА (Россия)
 
Creator Valentina Kukyan N.; Perm State Agricultural Academy, Perm
Oksana Fotina V.; Perm State Agricultural Academy, Perm
В. Кукьян Н.; Пермская государственная сельскохозяйственная академия, г. Пермь
О. Фотина В.; Пермская государственная сельскохозяйственная академия, г. Пермь
 
Subject education; distance learning; globalization; integration; common educational space; international cooperation
образование; дистанционное обучение; глобализация; интеграция; единое образовательное пространство; международное сотрудничество
 
Description Topical issues of international cooperation in distance learning development are considered in the article, the characteristic for experience of inter university cooperation between the Perm State Agricultural Academy (Perm, Russia) and Ondokuz Mayis University (Samsun, Turkey) in the fi eld of distance learning is given. Concerns of distance learning development are focused: identifying remote students, teachers training, learning material quality. The prospects for cooperation in distance learning globally are outlined and its relevance for overcoming the crisis in culture and education is determined. 
В статье рассмотрены актуальные проблемы международного сотрудничества в развитии дистанционного обучения, дана характеристика опыта межвузовского сотрудничества Пермской ГСХА (Пермь, Россия) и турецкого университета Ондокуз Майыс (Самсун, Турция) в сфере дистанционного обучения. Заострено внимание на актуальных вопросах развития дистанционного обучения, а именно: проблема идентификации обучающихся дистанционно, подготовка кадров, качество дидактического материала. Намечены перспективы сотрудничества в дистанционном обучении в глобальном масштабе и определена его значимость для преодоления кризиса в культуре и образовании. 
 
Publisher Plekhanov Russian University of Economics
 
Contributor

 
Date 2016-05-27
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.rea.ru/jour/article/view/137
10.21686/1818-4243-2014-1(102-75-79
 
Source Open Education; № 1(102 (2014); 75-79
Открытое образование; № 1(102 (2014); 75-79
2079-5939
1818-4243
10.21686/1818-4243-2014-1(102
 
Language rus
 
Relation http://openedu.rea.ru/jour/article/view/137/139
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).