THE RESEARCH PROJECT OF THE SMART TEXTBOOK OF ERGONOMICS IN LMS MOODLE
Open Education
View Archive InfoField | Value | |
Title |
THE RESEARCH PROJECT OF THE SMART TEXTBOOK OF ERGONOMICS IN LMS MOODLE
Исследовательский проект smart-учебника «Эргономика» в среде LMS Moodle |
|
Creator |
Alexander Afanasyev N.
Valery Kuklev A. Tamara Egorova M. А. Афанасьев Н.; Ульяновский государственный технический университет В. Куклев А.; Ульяновский государственный технический университет Т. Егорова М.; Ульяновский государственный технический университет |
|
Subject |
project; smart textbook; ergonomics; block-modular structure; experimental tasks; point-rating system
проект; смарт-учебник; эргономика; блочно-модульная структура; экспериментальные задания; балльно-рейтинговая система |
|
Description |
In this paper the authors describe the implementation details of the smart textbook in the discipline of Ergonomics, provide the structure of the textbook, give the examples of experimental tasks and main innovations in e-learning system. The features of the education process with the use of the smart textbook are outlined. It is offered the point-rating system. The authors focus on the importance of training teachers to implement innovations.
В статье описаны авторские подходы к созданию смарт-учебника по дисциплине «Эргономика», описана его структура, приведены примеры экспериментальных заданий для системы электронного обучения. Охарактеризована балльно-рейтинговая система. Авторы обращают внимание на необходимость подготовки преподавателей для реализации инновации. Описаны перспективы образовательного процесса для обучающихся со смарт-учебником. |
|
Publisher |
Plekhanov Russian University of Economics
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2016-05-29
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/160
10.21686/1818-4243-2014-6(107-59-64 |
|
Source |
Open Education; № 6(107 (2014); 59-64
Открытое образование; № 6(107 (2014); 59-64 2079-5939 1818-4243 10.21686/1818-4243-2014-6(107 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/160/162
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|