THE POSSIBILITY OF BIOFEEDBACK IN EDUCATIONAL ADAPTATION OF JUNIOR SCHOOLCHILDREN
Open Education
View Archive InfoField | Value | |
Title |
THE POSSIBILITY OF BIOFEEDBACK IN EDUCATIONAL ADAPTATION OF JUNIOR SCHOOLCHILDREN
Возможности биоуправления в учебной адаптации младших школьников |
|
Creator |
Olga Jafarova A.
Elena Danilenko N. О. Джафарова А. Е. Даниленко Н. |
|
Subject |
computer game technology of biofeedback;the psychological state of the child;a virtual simulation of situations and conditions;the self-regulation skills;game training;heart rate
технология игрового компьютерного биоуправления;психологическое состояние ребенка;моделирование виртуальных ситуаций и условий;навыки саморегуляции;игровой тренинг;частота сердечных сокращений |
|
Description |
In order to develop an effective self-regulation skills in younger students the technology of computer games biofeedback psychological state of the child. Using the virtual simulation of situations and conditions it is shown that as a result of conscious control over one’s own state, the student can develop skills of self-regulation. Described stories of gaming training, which is controlled by the heart rate of the player
С целью развития эффективных навыков саморегуляции у младших школьников предложена технология игрового компьютерного биоуправления психологическим состоянием ребенка. С помощью моделирования виртуальных ситуаций и условий показано, что в результате осознанного контроля собственного состояния школьник может совершенствовать навыки саморегуляции. Описаны сюжеты игрового тренинга, контролируемого по частоте сердечных сокращений играющего. |
|
Publisher |
Plekhanov Russian University of Economics
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2016-06-03
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/257
10.21686/1818-4243-2016-2-89-92 |
|
Source |
Open Education; № 2 (2016); 89-92
Открытое образование; № 2 (2016); 89-92 2079-5939 1818-4243 10.21686/1818-4243-2016-2 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/257/260
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|