EDUCATION FEATURES ON PRELITERATE STAGE OF SOCIAL DEVELOPMENT
Open Education
View Archive InfoField | Value | |
Title |
EDUCATION FEATURES ON PRELITERATE STAGE OF SOCIAL DEVELOPMENT
Особенности функциональной модели образования на дописьменном этапе развития общества |
|
Creator |
Sergey Yakimov P.; Siberian State Technological University
С. Якимов П.; Сибирский государственный технологический университет |
|
Subject |
business process; functional model; education; culture; system analysis
бизнес-процесс; функциональная модель; образование; обучение; воспитание; культура; системный анализ |
|
Description |
This article describes functional model of education by the instrumentality of IDEF0. The implementations of the proposed model for the primitive communal stage of development. The analysis of the main components of the educational process, typical of the period, described the incoming, outgoing information flows, management, use of resources, including culture, social awareness, formal and informal education entities, as well as features of display orientation of the individual. It is shown that the structure of the model does not depend on the level of social culture and is consistent with the results of modern pedagogical and historical research.
Предлагается функциональная модель процесса образования, рассматриваются особенности ее реализации на первобытно-общинном этапе развития общества. Проведен анализ основных входящих, исходящих информационных потоков, управлений и ресурсов. Показано, что структура модели не зависит от уровня развития общественной культуры и хорошо согласуется с результатами современных педагогических и исторических исследований. |
|
Publisher |
Plekhanov Russian University of Economics
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2016-05-30
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/206
10.21686/1818-4243-2013-4(99)-63-69 |
|
Source |
Open Education; № 4(99) (2013); 63-69
Открытое образование; № 4(99) (2013); 63-69 2079-5939 1818-4243 10.21686/1818-4243-2013-4(99) |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/206/208
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|