DEVELOPING COMPETENCES AT THE BASIC EDUCATIONAL PROGRAM IMPLEMENTATION
Open Education
View Archive InfoField | Value | |
Title |
DEVELOPING COMPETENCES AT THE BASIC EDUCATIONAL PROGRAM IMPLEMENTATION
К вопросу о формировании компетенций при разработке основной образовательной программы |
|
Creator |
Efim Kon L.; The Perm national research polytechnical university
Vladimir Freyman I.; The Perm national research polytechnical university Alexander Yuzhakov A.; The Perm national research polytechnical university Ekaterina Kon M.; The Perm state medical academy named academician E.A. Vagner Е. Кон Л.; Пермский национальный исследовательский политехнический университет В. Фрейман И.; Пермский национальный исследовательский политехнический университет А. Южаков А.; Пермский национальный исследовательский политехнический университет Е. Кон М.; Пермская государственная медицинская академия им. академика Е.А. Вагнера |
|
Subject |
competence graduate model; educational and methodical discipline complex; discipline competence; component structure of competence; classroom and self-study students work types
компетентностная модель выпускника; учебно-методический комплекс дисциплины; дисциплинарная компетенция; компонентная структура компетенции; виды аудиторной и самостоятельной работы студентов |
|
Description |
The article holds suggested approaches to the solutions of some private tasks within the actual problem – the realization of competence-based approach to higher education within third generation of the Federal state educational standards. The competence model of a graduate is analyzed. The formal methods of the competence component structure and forming tools for different kinds of the students class work and self work interaction description are offered. The suggested approaches are on a probation stage of Bachelors and Masters basic education programs on 210700 «The infocommunication technologies and communication systems» designing and realization process at Perm National Research Polytechnical University.
В статье предлагаются подходы к решению ряда частных задач в рамках актуальной проблемы – реализации компетентностного подхода к высшему профессиональному образованию в рамках Федеральных государственных образовательных стандартов третьего поколения. Проанализирована компетентностная модель выпускника. Предложены формальные способы описания взаимосвязи компонентной структуры компетенций и средств формирования для различных видов аудиторной и самостоятельной работы студентов. Предлагаемые подходы находятся в процессе апробации при формировании и реализации основных образовательных программ бакалавриата и магистратуры по направлению подготовки 210700 «Инфокоммуникационные технологии и системы связи» в Пермском национальном исследовательском политехническом университете. |
|
Publisher |
Plekhanov Russian University of Economics
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2016-05-30
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/174
10.21686/1818-4243-2013-2(97)-4-10 |
|
Source |
Open Education; № 2(97) (2013); 4-10
Открытое образование; № 2(97) (2013); 4-10 2079-5939 1818-4243 10.21686/1818-4243-2013-2(97) |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/174/176
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|