Record Details

STUDYING OF MAXWELL DISTRIBUTION BY MEANS OF COMPUTER MODEL AND IN NATURAL EXPERIMENT

Open Education

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title STUDYING OF MAXWELL DISTRIBUTION BY MEANS OF COMPUTER MODEL AND IN NATURAL EXPERIMENT
Изучение распределения Максвелла с помощью компьютерной модели и в натурном эксперименте
 
Creator Nadegda Kravchenko S.; National Research Tomsk Polytechnic University
Olga Revinskaya G.; National Research Tomsk Polytechnic University
Н. Кравченко С.; Национальный исследовательский Томский политехнический университет
О. Ревинская Г.; Национальный исследовательский Томский политехнический университет
 
Subject Maxwell's distribution; physical model; natural experiment; computer laboratory work; teaching technique
распределение Максвелла; физическая модель; натурный эксперимент; компьютерная лабораторная работа; методика преподавания
 
Description We analyze methodical opportunities and examples of practical realization of use of a method of spatial separation of the particles having different speeds, at the expense of infl uence of gravity on ranges of their flight in the study of the Maxwell distribution in a course of the general physics. The article demonstrates methodical need of a combination of natural experiment with research of the corresponding physical model on the computer by using this method in laboratory a practical work. 
Проанализированы методические возможности и примеры практической реализации использования метода пространственного разделения частиц, имеющих разные скорости, за счет влияния силы тяжести на дальности их полета при изучении распределения Максвелла в курсе общей физики. Показана методическая необходимость сочетания натурного эксперимента с исследованием соответствующей физической модели на компьютере при использовании этого метода в лабораторной практикуме. 
 
Publisher Plekhanov Russian University of Economics
 
Contributor

 
Date 2016-05-26
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.rea.ru/jour/article/view/101
10.21686/1818-4243-2014-1(102-12-18
 
Source Open Education; № 1(102 (2014); 12-18
Открытое образование; № 1(102 (2014); 12-18
2079-5939
1818-4243
10.21686/1818-4243-2014-1(102
 
Language rus
 
Relation http://openedu.rea.ru/jour/article/view/101/103
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).