IMPLEMENTATION OF DIDACTIC PRINCIPELS IN TEACHING MATHEMATICS TO STUDENTS OF NATURAL-SCIENCE SPECIALISM IN PEDAGOGICAL UNIVERSITIES
Open Education
View Archive InfoField | Value | |
Title |
IMPLEMENTATION OF DIDACTIC PRINCIPELS IN TEACHING MATHEMATICS TO STUDENTS OF NATURAL-SCIENCE SPECIALISM IN PEDAGOGICAL UNIVERSITIES
О реализации дидактических принципов обучения математике студентов естественнонаучного направления педагогического вуза |
|
Creator |
Tatyana Pushkaryeva P.; Krasnoyarsk state pedagogical university of V.P. Astafyev
Т. Пушкарева П.; Красноярский государственный педагогический университет им. В.П. Астафьева |
|
Subject |
mathematical preparation in pedagogical university; the principles of training of students to mathematics; the information and educational subject environment
математическая подготовка в педвузе; принципы обучения студентов математике; информационно-образовательная предметная среда |
|
Description |
The current work presents description of implementation of didactic principles in teaching Mathematics to students of natural-science specialism in pedagogical universities. The model of school and pedagogical university integration, the vertical model of continuous mathematical activity of students, the structural model of mathematical training, the information and educational subject environment on mathematics of school - pedagogical university system are constructed.
В работе описаны способы реализации дидактических принципов современной математической подготовки студентов педвузов. Построены модель интеграции школы и педвуза, вертикальная модель непрерывной математической деятельности студентов, структурная модель математической подготовки, информационно-образовательная предметная среда по математике системы «школа – педвуз». |
|
Publisher |
Plekhanov Russian University of Economics
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2016-05-30
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/188
10.21686/1818-4243-2013-3(98)-20-26 |
|
Source |
Open Education; № 3(98) (2013); 20-26
Открытое образование; № 3(98) (2013); 20-26 2079-5939 1818-4243 10.21686/1818-4243-2013-3(98) |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/188/190
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|