Record Details

THE AUTHENTICATION PROCESS USING GRAPHICAL PASSWORDS

Open Education

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title THE AUTHENTICATION PROCESS USING GRAPHICAL PASSWORDS
Процесс аутентификации с применением графических паролей
 
Creator Sergei Davydov N.; MCC JSC «Russian Railways»
Michael Kleptsov Ya.; Moscow State University of Railway Engineering (MIIT)
Larisa Lyubimova V.; JSC «NIIAS»
С. Давыдов Н.; ГВЦ ОАО «РЖД»
М. Клепцов Я.; МГУПС (МИИТ)
Л. Любимова В.; ОАО «НИИАС»
 
Subject attacker; authentication; authorization; dynamic graphical passwords; graphical password; information system; user
авторизация; аутентификация; графический пароль; динамические графические пароли; злоумышленник; информационная система; пользователь
 
Description In this article the authors review the using of graphical passwords for authentication. The main advantage of this authentication is the users friendly approach. However, with multiple browsing of the logon session, the attacker can see and understand the password. To avoid this drawback, the authors recommend to use dynamic graphical passwords. On three examples of dynamic graphical authentication article demonstrates how with user-friendly, graphical password can be stable. 
В статье авторы рассматривают применение графических паролей при аутентификации. Главным преимуществом такой аутентификации является удобство для пользователей. Однако при многократном наблюдении сеанса входа в систему злоумышленник может понять пароль. Чтобы избежать этого недостатка, авторы рекомендуют использовать динамические графические пароли. На примерах трех динамических графических аутентификаций в статье показано, как, оставаясь удобным для пользователя, графический пароль может быть устойчивым. 
 
Publisher Plekhanov Russian University of Economics
 
Contributor

 
Date 2016-05-24
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.rea.ru/jour/article/view/27
10.21686/1818-4243-2015-2(109-33-37
 
Source Open Education; № 2(109 (2015); 33-37
Открытое образование; № 2(109 (2015); 33-37
2079-5939
1818-4243
10.21686/1818-4243-2015-2(109
 
Language rus
 
Relation http://openedu.rea.ru/jour/article/view/27/29
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).