REQUIREMENTS OF THE INFORMATION SOCIETY OF THE REPUBLIC OF KAZAKHSTAN TO THE LEVEL OF IT-SPECIALISTS TRAINING
Open Education
View Archive InfoField | Value | |
Title |
REQUIREMENTS OF THE INFORMATION SOCIETY OF THE REPUBLIC OF KAZAKHSTAN TO THE LEVEL OF IT-SPECIALISTS TRAINING
Требования информационного общества Республики Казахстан к уровню подготовки IT-специалистов |
|
Creator |
Yelena Spirina A.; Karaganda state university of E.A. Buketov
Е. Спирина А.; Карагандинский государственный университет им. Е.А. Букетова |
|
Subject |
information society; information and communication technology; information society of the Republic of Kazakhstan; the willingness of students to information specialties working with network technology; training IT- specialists
информационное общество; информационно-коммуникационные технологии; информационное общество Республики Казахстан; готовность студентов информационных специальностей к работе с сетевыми технологиями; подготовка IT-специалистов |
|
Description |
The article analizes the concept of “Information society”. The author describes normative documents regulating the formation of the information society in the Republic of Kazakhstan. The main tasks and requirements for IT-specialists are highlighted in the abstract. We analyze the content of the training students of the information specialties to perform tasks of the Information Society of the Republic of Kazakhstan.
В статье проводится анализ понятия «информационное общество». Рассматривается нормативная документация, регламентирующая процесс становления информационного общества в Республике Казахстан. Выделяются основные задачи и требования, предъявляемые к IT-специалистам. Проводится анализ содержания подготовки студентов информационных специальностей для реализации задач по формированию информационного общества в Республике Казахстан. |
|
Publisher |
Plekhanov Russian University of Economics
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2016-05-27
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/124
10.21686/1818-4243-2014-4(105-69-79 |
|
Source |
Open Education; № 4(105 (2014); 69-79
Открытое образование; № 4(105 (2014); 69-79 2079-5939 1818-4243 10.21686/1818-4243-2014-4(105 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/124/126
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|