ASSESSMENT OF STUDENTS’ PROFESSIONAL COMPETENCE: INTERDISCIPLINARY ASPECTS (IN THE CASE OF BACHELOR PROGRAM «BUSINESS-INFORMATICS»)
Open Education
View Archive InfoField | Value | |
Title |
ASSESSMENT OF STUDENTS’ PROFESSIONAL COMPETENCE: INTERDISCIPLINARY ASPECTS (IN THE CASE OF BACHELOR PROGRAM «BUSINESS-INFORMATICS»)
Оценка профессиональных компетенций студентов: междисциплинарный аспект (на примере направления подготовки бакалавров «бизнес-информатика») |
|
Creator |
Tatiana Shamsutdinova M.; Bashkir State Agrarian University
Svetlana Prokofyeva V.; Bashkir State Agrarian University Т. Шамсутдинова М.; Башкирский государственный аграрный университет С. Прокофьева В.; Башкирский государственный аграрный университет |
|
Subject |
professional competence; competence; assessment of competency; ontology; higher education; the quality of knowledge
профессиональные компетенции; компетентность; оценка компетенций; онтология; высшее образование; качество знаний |
|
Description |
This article is about the assessment of professional competence of students in terms of the competence-based approach. The stages of the formation of professional competence were formulated, the ontological model of interdisciplinary communication was built, an example of assessing the level of competence was described.
Данная статья посвящена вопросам оценки профессиональных компетенций студентов с точки зрения компетентностно-ориентированного подхода. При этом приводятся этапы формирования профессиональной компетенции, строится онтологическая модель междисциплинарных связей в процессе её развития, приводится пример оценки уровня компетентности. |
|
Publisher |
Plekhanov Russian University of Economics
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2016-05-26
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/92
10.21686/1818-4243-2014-2(103-39-45 |
|
Source |
Open Education; № 2(103 (2014); 39-45
Открытое образование; № 2(103 (2014); 39-45 2079-5939 1818-4243 10.21686/1818-4243-2014-2(103 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/92/94
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|