PROVISION OF EFFECTIVE EDUCATIONAL PROCESS BASED ON STANDARDIZING E-TESTS MEANS
Open Education
View Archive InfoField | Value | |
Title |
PROVISION OF EFFECTIVE EDUCATIONAL PROCESS BASED ON STANDARDIZING E-TESTS MEANS
Обеспечение эффективного образовательного процесса на основе стандартизации средств электронного тестирования |
|
Creator |
Tatyana Krupa V.; GlobalLab
Pavel Ovchinnikov E.; Company «1С» Yulia Severina A.; Moscow Institute of Physics and Technology (State University) Olga Shalyapina A.; Moscow Institute of Physics and Technology (State University) Elena Rybalko V.; Moscow City Pedagogical University Т. Крупа В.; «ГлобалЛаб» П. Овчинников Е.; Фирма «1С» Ю. Северина А.; Московский физико-технический институт (государственный университет) О. Шаляпина А.; Московский физико-технический институт (государственный университет) Е. Рыбалко В.; Московский городской педагогический университет |
|
Subject |
education process; efficiency; e-Learning; e-Tests; standards; small groups
учебный процесс; эффективность; электронное обучение; электронные тесты; стандарты; малые группы |
|
Description |
Some issues on increasing education process efficiency as a result of usage of developed system of training electronic tests are considered. Some problems of standardization of educational tests are discussed. A particular technique of effective training tests development is shown, followed by analysis of the results of applying the training tests in the educational process, focused on small groups of students.
Рассматриваются вопросы повышения эффективности учебного процесса за счет использования развитой системы обучающих электронных тестов. Обсуждаются проблемы стандартизации обучающих тестов. Показана частная методика разработки эффективных обучающих тестов, проведен анализ результатов применения обучающих тестов в учебном процессе, ориентированном на малые группы слушателей. |
|
Publisher |
Plekhanov Russian University of Economics
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2016-05-23
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/18
10.21686/1818-4243-2015-1(108-41-49 |
|
Source |
Open Education; № 1(108 (2015); 41-49
Открытое образование; № 1(108 (2015); 41-49 2079-5939 1818-4243 10.21686/1818-4243-2015-1(108 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/18/20
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|