Record Details

ORGANIZATION AND METHOD FOR THE REMOTE LABORATORY WORK OF GENERAL TECHNICAL DISCIPLINE

Open Education

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title ORGANIZATION AND METHOD FOR THE REMOTE LABORATORY WORK OF GENERAL TECHNICAL DISCIPLINE
Организация и методика проведения дистанционных лабораторных работ по общепрофессиональным техническим дисциплинам
 
Creator Alfia Salakhova Sh.; Kazan national research technical university named after A.N. Tupolev
Vladimir Kozlov A.; Kazan national research technical university named after A.N. Tupolev
А. Салахова Ш.; Казанский национальный исследовательский технический университет им. А.Н. Туполева – КАИ
В. Козлов А.; Казанский национальный исследовательский технический университет им. А.Н. Туполева – КАИ
 
Subject remote experiment; distant engineering education; method of realization distant laboratory work
дистанционный эксперимент; дистанционное инженерное образование; методика проведения удаленного эксперимента
 
Description The article is devoted to the important problem – use of distant technologies in engineering education in the laboratory experiments. The role of distant experiment in the modern engineering education is discussed. The authors consider structure of the distant system to real experiments control and the method of realization distant laboratory work in the educational process. The analysis of distant laboratory work effectiveness is discussed. 
Статья посвящена актуальной теме – применение дистанционных технологий в инженерном образовании при проведении лабораторных экспериментов. Рассмотрена роль дистанционного учебного эксперимента в современном инженерном образовании. Приводится описание системы дистанционного управления реальными экспериментами, а также методика проведения дистанционных лабораторных работ. Проведен анализ эффективности проведения лабораторных работ в дистанционной форме. 
 
Publisher Plekhanov Russian University of Economics
 
Contributor

 
Date 2016-05-29
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.rea.ru/jour/article/view/147
10.21686/1818-4243-2014-5(106-74-79
 
Source Open Education; № 5(106 (2014); 74-79
Открытое образование; № 5(106 (2014); 74-79
2079-5939
1818-4243
10.21686/1818-4243-2014-5(106
 
Language rus
 
Relation http://openedu.rea.ru/jour/article/view/147/149
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).