Provision of educational service with the use of distance technologies for disabled persons (case study: the state of Alaska and Nothern regions of the Russian Federation)
Open Education
View Archive InfoField | Value | |
Title |
Provision of educational service with the use of distance technologies for disabled persons (case study: the state of Alaska and Nothern regions of the Russian Federation)
Предоставлениe образовательной услуги с использованием дистанционных технологий для лиц с ограниченными возможностями здоровья (на примере штата Аляска и Северных регионов РФ) |
|
Creator |
V. Lipatov A.; Plekhanov Russian University of Economics, Moscow, Russia
В. Липатов А.; Российский экономический университет имени Г.В. Плеханова, Москва, Россия |
|
Subject |
disabled persons; distance education; model of provisions of educational service; Russia; USA; the state of Alaska
лица с ограниченными возможностями здоровья;дистанционнoe образование;модель предоставления образовательной услуги;Россия;США;штат Аляска |
|
Description |
The distance education contributes to the solution of educational problems of disabled persons. The study of foreign experience is extremely important. North American universities saved up a wide experience in this sphere. Unlike self-made software products created by many Russian universities, Blackboard is the leading educational software package that professionally helps to solve educational problems of disabled persons. The international University of the Arctic has a growing interest in the use of information communication technologies and open educational resources and networks. In 2008 the subject network of University of the Arctic on distance education and e-learning began to function. The Internet and distance learning creates a new opportunity for disabled persons. Main goal: Whether distance education on Alaska and in Northern and Siberian regions of the Russian Federation promotes the solution of educational problems of the North for disabled persons. Main research problems: to reveal modern educational Arctic problems for disabled persons; to analyse specifics of remote education; to analyse a question of distance training of the circumpolar North; to carry out the comparative analysis of distance training on Alaska and in Russian northern and the Siberian regions; to analyse a contribution of distance training to wider problems of the Arctic policy and management. Relevance of work: The Arctic Human Development Report I specifi es that there are very few circumpolar researches in the fi eld of education, including for disabled persons. This article can begin initial discussion of a subject which can be in addition studied in future works. An emerging trend for Arctic education is its increasing accessibility. Accessibility is about students being able to take classes and fulfi ll their potential, that is, it concerns their possibilities for attending school, both physically and culturally. Even though this increased accessibility of education is occurring in some places, it is not unique to the North. Rather, it is a refl ection of changes that have occurred in urbanized areas around the world, where population growth, increased living standards, modernity, and technology have been transforming schools for the past fi fty years (AHDR I, Arctic Human Development Report I). The basis of researches consists of research works and conferences on distance training for disabled persons in the Arctic; the legal acts created by the international organizations, the American and Russian departments; the websites with information on the Russian and American universities. The international, Russian and American legislation, statistical sources, mass media concerning educational policy for disabled persons.
Дистанционное образование способствует решению образовательных проблем лиц с ограниченными возможностями здоровья. Крайне важно изучение зарубежного опыта. Североамериканские университеты накопили большой опыт в данной сфере. Blackboard является ведущим пакетом программного обеспечения, который в отличие от собственных програмных продуктов и асинхронных курсов, созданных многими российскими институтами, профессионально помогает решить образовательные проблемы лиц с ограниченными возможностями здоровья. В международном Университете Арктики растет интерес к использованию информационно-коммуникационных технологий и открытых учебных ресурсов, и сетей. В 2008 году тематическая сеть Университета Арктики по дистанционному обучению и электронному обучению начала функционировать. Интернет и дистанционное обучение создает новую возможность для лиц с ограниченными возможностями здоровья. Главная цель: Способствует ли дистанционное обучение на Аляске и в Северных и сибирских регионах Российской Федерации решению образовательных проблем околополярного Севера для лиц с ограниченными возможностями здоровья. Основныe задачи исследования: выявить современные образовательные арктические проблемы для лиц с ограниченными возможностями здоровья; проанализировать специфику дистанционного образования; проанализировать вопрос дистанционного обучения циркумполярного Севера; проанализировать вклад дистанционного обучения в более широкие проблемы арктической политики и управления. Актуальность работы: Арктический отчет о развитии человека в Арктике указывает, что существует очень мало околополюсных исследований в области образования, в том числе для лиц с ограниченными возможностями здоровья. Эта статья может начать первоначальное обсуждение темы, которое может быть дополнительно изучено в будущих работах. Новой тенденцией для приполярного образования является его растущая доступность. Доступность для студентов означает способность ходить на занятия и реализовать свой потенциал, то есть, наличие возможности для посещения школы, как физически, так и культурно. Расширение доступности образования характерно не только для Севера. Скорее, это является отражением изменений, которые произошли в урбанизированных районах по всему миру, где рост населения, увеличение уровня жизни, современные технологии были преобразовывали образование на протяжении последних пятидесяти лет (Арктический доклад о развитии человека I). Основа исследований состоит из научно-исследовательских работ и конференций по дистанционному обучению для лиц с ограниченными возможностями здоровья в Арктике; законодательных актов, созданных международными организациями, американскими и российскими ведомствами; сайтов с информацией о российских и американских университетах. Были также использованы международное, российское и американское законодательство, статистические источники, средства массовой информации, касающиеся образовательной политики для лиц с ограниченными возможностями здоровья. |
|
Publisher |
Plekhanov Russian University of Economics
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2016-08-24
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/290
10.21686/1818-4243-2016-4-23-28 |
|
Source |
Open Education; № 4 (2016); 23-28
Открытое образование; № 4 (2016); 23-28 2079-5939 1818-4243 10.21686/1818-4243-2016-4 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/290/279
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|