CONTINUING EDUCATION MODEL OF SCHOOL OF FUTURE (CASE STUDY OF ENGINEERING SCHOOL)
Open Education
View Archive InfoField | Value | |
Title |
CONTINUING EDUCATION MODEL OF SCHOOL OF FUTURE (CASE STUDY OF ENGINEERING SCHOOL)
Модель непрерывного образования школы будущего (на примере инженерной школы) |
|
Creator |
Olga Karlova A.; Krasnoyarsk State Pedagogical University
Nikolay Pak I.; Krasnoyarsk State Pedagogical University О. Карлова А.; Красноярский государственный педагогический университет Н. Пак И.; Красноярский государственный педагогический университет |
|
Subject |
continuous education; engineering education; space-time model of memory and thinking; educational complex kindergarten-school-university; multi-age learning; mega-class mega-lesson; megateacher; cloud technology; cloud of the interesting; cluster technology
непрерывное образование; инженерное образование; пространственно-временная модель памяти и мышления; образовательный комплекс детсад-школа-вуз; разновозрастное обучение; мега-класс; мега-урок; мега-учитель; облачная технология; облако интересного; кластерная технология |
|
Description |
The paper presents the concept of continuous engineering education for the educational complex kindergarten-school-high school. Basing on the space-time model of memory and thinking, we define the didactic requirements for organization of the educational process to ensure the strength and depth of knowledge, the formation of engineering students' thinking. In this work we offer the model of the School of Engineering, which implements the necessary requirements through the cloud and cluster technologies of multi-age learning and mega-class. Besides, the paper marks the ways of the formation of the Engineering School in Zheleznogorsk.
Представлена концепция непрерывного инженерного образования для образовательного комплекса детсад-школа-вуз. На основе пространственно-временной модели памяти и мышления определены дидактические требования к организации учебного процесса для обеспечения глубины и прочности знаний, формирования инженерного мышления учащихся. Предложена модель инженерной школы, реализующая необходимые требования за счет облачных и кластерных технологий разновозрастного обучения и мега-класса. Обозначены пути становления инженерной школы в г. Железногорске. |
|
Publisher |
Plekhanov Russian University of Economics
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2016-05-30
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/211
10.21686/1818-4243-2013-4(99)-98-104 |
|
Source |
Open Education; № 4(99) (2013); 98-104
Открытое образование; № 4(99) (2013); 98-104 2079-5939 1818-4243 10.21686/1818-4243-2013-4(99) |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/211/213
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|