DEFINITION OF TYPOS IN ANSWER OF STUDENT IN KNOWN CORRECT ANSWER
Open Education
View Archive InfoField | Value | |
Title |
DEFINITION OF TYPOS IN ANSWER OF STUDENT IN KNOWN CORRECT ANSWER
Определение опечаток в ответе студента на тестовый вопрос при известном правильном ответе |
|
Creator |
Maria Biryukova V.; Volgograd State Technical University
Dmitry Mamontov P.; Volgograd State Technical University Oleg Sychev A.; Volgograd State Technical University М. Бирюкова В.; Волгоградский государственный технический университет Д. Мамонтов П.; Волгоградский государственный технический университет О. Сычев А.; Волгоградский государственный технический университет |
|
Subject |
algorithms for determining typos; questions with open answer
алгоритмы определения опечаток; вопросы с открытым ответом |
|
Description |
The paper describes method of typo detection in the answers for the questions with open answers. In such questions we know one or several correct answers defining relatively small dictionary of correct words contrasting the usual case of looking for typos in arbitrary text. This fact allows using more complex analysis methods and finding more possible typos, such as extra or missing separators. A typo correction module for the Correct Writing question type (for Moodle LMS) was developed using proposed methods.
В статье рассматривается метод поиска опечаток в ответах на тестовый вопрос открытого типа. При этом известен один (или несколько) правильных ответов, что дает небольшой словарь корректных слов по сравнению с обычной задачей поиска опечаток в произвольном тексте, и возможность использовать более сложные методы анализа и определять большее количество возможных опечаток, включая пропущенные и лишние разделители. На основе предложенного метода был реализован модуль определения опечаток в ответах студента в вопросе CorrectWriting для СДО Moodle. |
|
Publisher |
Plekhanov Russian University of Economics
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2016-05-25
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/50
10.21686/1818-4243-2015-5(112-11-15 |
|
Source |
Open Education; № 5(112 (2015); 11-15
Открытое образование; № 5(112 (2015); 11-15 2079-5939 1818-4243 10.21686/1818-4243-2015-5(112 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://openedu.rea.ru/jour/article/view/50/52
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|