EXPERIENCE IN DEVELOPMENT AND IMPLEMENTATION OF THE WORK PROGRAMS OF EDUCATIONAL DISCIPLINES BACHELOR AND MASTER
Автомобиль. Дорога. Инфраструктура. = Avtomobil'. Doroga. Infrastruktura.
View Archive InfoField | Value | |
Title |
EXPERIENCE IN DEVELOPMENT AND IMPLEMENTATION OF THE WORK PROGRAMS OF EDUCATIONAL DISCIPLINES BACHELOR AND MASTER
ОПЫТ РАЗРАБОТКИ И РЕАЛИЗАЦИИ РАБОЧИХ ПРОГРАММ УЧЕБНЫХ ДИСЦИПЛИН БАКАЛАВРИАТА И МАГИСТРАТУРЫ |
|
Creator |
Zoya Sazonova S.; MADI
Мarina Zacharyan А.; MADI Тatyana Fedyukina V.; MADI Зоя Сазонова Сергеевна; МАДИ Марина Захарян Алексеевна; МАДИ Татьяна Федюкина Владимировна; МАДИ |
|
Subject |
project design and targeted approach, educational resources, student centered approach, thesaurus discipline, training modules, training of teachers
проект, проектно-целевой подход, образовательные ресурсы, студенто-центрированный подход, тезаурус дисциплины, программа учебной дисциплины, повышение квалификации преподавателей |
|
Description |
Based on the fact that "the project - an inspired leap from this fact to the possibilities of the future" [1], the basic educational program (PLO) preparation of the future bachelors and masters considered by the authors as the program targeted implementation of related projects. In line with international trends in the development of higher education PLO VPO guide scientific and pedagogical staff in the implementation of competence approach ideas on the development of student's personality, providing student-oriented focus of the educational process. Competence orientation OOP requires ensuring competency and thesaurus relationships work programs of academic disciplines, as well as programs of training and work practices. These issues, as well as aspects of the dynamics of the OOP and, within their structure the work programs of academic disciplines, and to improve the qualifications of teachers are analyzed in this article.
Исходя из того, что «Проект – это вдохновенный прыжок от фактов настоящего к возможностям будущего» [1], основная образовательная программа (ООП) подготовки будущих бакалавров и магистров рассматривается авторами как программа выполнения взаимосвязанных целевых проектов. В соответствии с международными тенденциями в развитии высшего образования ООП ВПО ориентирует научно-педагогические коллективы на реализацию идей компетентностного подхода, на развитие личности студента, обеспечение студенто-ориентированной направленности образовательного процесса. Компетентностная ориентация ООП требует обеспечения компетентностных и тезаурусных взаимосвязей рабочих программ учебных дисциплин, а также, программ учебных и производственных практик. Эти вопросы, а также вопросы динамики развития ООП и, входящих в их структуры рабочих программ учебных дисциплин, и вопросы повышения квалификации преподавателей анализируются в этой статье. |
|
Publisher |
МАДИ
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2015-09-14
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — Рецензируемая статья |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://www.adi-madi.ru/madi/article/view/169
|
|
Source |
Avtomobil'. Doroga. Infrastruktura.; № 3(5) (2015)
Автомобиль. Дорога. Инфраструктура. = Avtomobil'. Doroga. Infrastruktura.; № 3(5) (2015) 2409-7217 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://www.adi-madi.ru/madi/article/view/169/pdf_106
http://www.adi-madi.ru/madi/article/downloadSuppFile/169/348 |
|