FEATURES OF RETRAINING AND ADVANCED TRAINING OF TEACHERS AT NATIONAL RESEARCH UNIVERSITY
Автомобиль. Дорога. Инфраструктура. = Avtomobil'. Doroga. Infrastruktura.
View Archive InfoField | Value | |
Title |
FEATURES OF RETRAINING AND ADVANCED TRAINING OF TEACHERS AT NATIONAL RESEARCH UNIVERSITY
ОСОБЕННОСТИ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПЕРЕПОДГОТОВКИ И ПОВЫШЕНИЯ КВАЛИФИКАЦИИ ПРЕПОДАВАТЕЛЕЙ В НАЦИОНАЛЬНОМ ИССЛЕДОВАТЕЛЬСКОМ УНИВЕРСИТЕТЕ |
|
Creator |
Vladimir Kondratyev V.; KNRTU
Vasilij Ivanov G.; KNRTU Владимир Кондратьев Владимирович; КНИТУ Василий Иванов Григорьевич; КНИТУ |
|
Subject |
national research university, professional and pedagogical activity, retraining and advanced training, competence of teachers, conceptual ideas
национальный исследовательский университет, профессионально-педагогическая деятельность, профессиональная переподготовка и повышение квалификации, компетентность преподавателей, концептуальные положения |
|
Description |
Conceptual ideas on which retraining and advanced retraining of teachers in the new conditions of introduction in Russia of Institute of the leading universities are provided in article. It is shown that the rational for methodology of development of competence of teachers in the course of advanced training, development of model, technique, designing of technologies of development of their competence are sharply demanded by the higher school theory and practice. It is emphasized that, along with the high level of subject and branch competence of teachers, their readiness for realization of educational, pedagogic and methodical functions in the conditions of transition of Russian education to the all-European quality standards is supposed.
В статье приведены концептуальные положения, на которых базируется профессиональная переподготовка и повышение квалификации преподавателей в новых условиях введения в России института ведущих вузов. Показано, что обоснование методологии развития компетентности преподавателей в процессе повышения квалификации, разработка модели, методики, конструирование технологий развития их компетентности остро востребованы вузовской теорией и практикой. Подчеркнуто, что, наряду с высоким уровнем предметно-отраслевой компетентности преподавателей, предполагается их готовность к реализации учебной, воспитательной и методической функций в условиях перехода российского образования на общеевропейские стандарты качества. |
|
Publisher |
МАДИ
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2016-03-11
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://www.adi-madi.ru/madi/article/view/269
|
|
Source |
Avtomobil'. Doroga. Infrastruktura.; № 1(7) (2016)
Автомобиль. Дорога. Инфраструктура. = Avtomobil'. Doroga. Infrastruktura.; № 1(7) (2016) 2409-7217 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://www.adi-madi.ru/madi/article/view/269/pdf_179
http://www.adi-madi.ru/madi/article/downloadSuppFile/269/466 |
|