Record Details

SELF-WORK AS A FORM OF CREATIVE EDUCATIONAL AND COGNITIVE ACTIVITY FOR FUTURE ENGINEERS

Автомобиль. Дорога. Инфраструктура. = Avtomobil'. Doroga. Infrastruktura.

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title SELF-WORK AS A FORM OF CREATIVE EDUCATIONAL AND COGNITIVE ACTIVITY FOR FUTURE ENGINEERS
САМОСТОЯТЕЛЬНАЯ РАБОТА КАК ФОРМА ОРГАНИЗАЦИИ ТВОРЧЕСКОЙ УЧЕБНО-ПОЗНАВАТЕЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИИ БУДУЩИХ ИНЖЕНЕРОВ
 
Creator Zoia Sazonova S.; MADI
Tatiana Tkacheva M.; MADI
Зоя Сазонова Сергеевна; МАДИ
Татьяна Ткачева Михайловна; МАДИ
 
Subject motivation to learn, students’ self-work, individuality, creative thinking, vocational-oriented creative assignments, students’ scientific conferences
мотивация к обучению, самостоятельная работа студентов, индивидуальность, творческое мышление, физика, профессионально-ориентированные творческие задания, студенческие научные конференции
 
Description It was found that the students' self-work directed on execution of the vocational-oriented tasks and projects as well as the preparation of reports and their presentation at student's scientific conferences is the integral component of pedagogical technology used for future engineers’ identity formation. Students’ self-work is a form of organization of subject-oriented educational-cognitive activity. It is considered as one of the effective methods for motivation to responsible and personally-meaningful learning, to professional self-determination and creative development of individuality. The fundamental importance of the discipline "Physics" during teaching students and transformation them into competitive engineers is underlined.
Установлено, что самостоятельная работа студентов, направленная на выполнение профессионально-ориентированных заданий и проектов, а также подготовку докладов и их презентацию на студенческих научных конференциях является неотъемлемым компонентом педагогической технологии формирования индивидуальности будущих инженеров. Самостоятельная работа студентов является формой организации субъектно-ориентированной учебно-познавательной деятельности и относится к числу эффективных средств мотивации к ответственному личностно значимому обучению, профессиональному самоопределению и индивидуальному творческому развитию. Подчеркнута принципиальная значимость изучения дисциплины «физика» в процессе подготовки студентов к конкурентоспособной инженерной деятельности.
 
Publisher МАДИ
 
Contributor

 
Date 2016-02-04
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://www.adi-madi.ru/madi/article/view/229
 
Source Avtomobil'. Doroga. Infrastruktura.; № 1(7) (2016)
Автомобиль. Дорога. Инфраструктура. = Avtomobil'. Doroga. Infrastruktura.; № 1(7) (2016)
2409-7217
 
Language rus
 
Relation http://www.adi-madi.ru/madi/article/view/229/pdf_151
http://www.adi-madi.ru/madi/article/downloadSuppFile/229/418
http://www.adi-madi.ru/madi/article/downloadSuppFile/229/431