SELF-WORK AS A FORM OF CREATIVE EDUCATIONAL AND COGNITIVE ACTIVITY FOR FUTURE ENGINEERS
Автомобиль. Дорога. Инфраструктура. = Avtomobil'. Doroga. Infrastruktura.
View Archive InfoField | Value | |
Title |
SELF-WORK AS A FORM OF CREATIVE EDUCATIONAL AND COGNITIVE ACTIVITY FOR FUTURE ENGINEERS
САМОСТОЯТЕЛЬНАЯ РАБОТА КАК ФОРМА ОРГАНИЗАЦИИ ТВОРЧЕСКОЙ УЧЕБНО-ПОЗНАВАТЕЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИИ БУДУЩИХ ИНЖЕНЕРОВ |
|
Creator |
Zoia Sazonova S.; MADI
Tatiana Tkacheva M.; MADI Зоя Сазонова Сергеевна; МАДИ Татьяна Ткачева Михайловна; МАДИ |
|
Subject |
motivation to learn, students’ self-work, individuality, creative thinking, vocational-oriented creative assignments, students’ scientific conferences
мотивация к обучению, самостоятельная работа студентов, индивидуальность, творческое мышление, физика, профессионально-ориентированные творческие задания, студенческие научные конференции |
|
Description |
It was found that the students' self-work directed on execution of the vocational-oriented tasks and projects as well as the preparation of reports and their presentation at student's scientific conferences is the integral component of pedagogical technology used for future engineers’ identity formation. Students’ self-work is a form of organization of subject-oriented educational-cognitive activity. It is considered as one of the effective methods for motivation to responsible and personally-meaningful learning, to professional self-determination and creative development of individuality. The fundamental importance of the discipline "Physics" during teaching students and transformation them into competitive engineers is underlined.
Установлено, что самостоятельная работа студентов, направленная на выполнение профессионально-ориентированных заданий и проектов, а также подготовку докладов и их презентацию на студенческих научных конференциях является неотъемлемым компонентом педагогической технологии формирования индивидуальности будущих инженеров. Самостоятельная работа студентов является формой организации субъектно-ориентированной учебно-познавательной деятельности и относится к числу эффективных средств мотивации к ответственному личностно значимому обучению, профессиональному самоопределению и индивидуальному творческому развитию. Подчеркнута принципиальная значимость изучения дисциплины «физика» в процессе подготовки студентов к конкурентоспособной инженерной деятельности. |
|
Publisher |
МАДИ
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2016-02-04
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://www.adi-madi.ru/madi/article/view/229
|
|
Source |
Avtomobil'. Doroga. Infrastruktura.; № 1(7) (2016)
Автомобиль. Дорога. Инфраструктура. = Avtomobil'. Doroga. Infrastruktura.; № 1(7) (2016) 2409-7217 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://www.adi-madi.ru/madi/article/view/229/pdf_151
http://www.adi-madi.ru/madi/article/downloadSuppFile/229/418 http://www.adi-madi.ru/madi/article/downloadSuppFile/229/431 |
|