Record Details

THE PREDICTIVE APPROACH TO THE SYSTEM OF DEVELOPMENT OF TRANING OF BACHALORS AT THE BRANCH OF TECHNICAL UNIVERSITY IN THE CHUVASH REPUBLIC

Автомобиль. Дорога. Инфраструктура. = Avtomobil'. Doroga. Infrastruktura.

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title THE PREDICTIVE APPROACH TO THE SYSTEM OF DEVELOPMENT OF TRANING OF BACHALORS AT THE BRANCH OF TECHNICAL UNIVERSITY IN THE CHUVASH REPUBLIC
ПРОГНОСТИЧЕСКИЙ ПОДХОД К РАЗВИТИЮ СИСТЕМЫ ПОДГОТОВКИ БАКАЛАВРОВ В ФИЛИАЛЕ ТЕХНИЧЕСКОГО ВУЗА ЧУВАШСКОЙ РЕСПУБЛИКИ
 
Creator Igor Komlev G.; The Volga Affiliate of MADI
Inna Mazkova G.; The Volga Affiliate of MADI
Игорь Комлев Геннадьевич; Волжский филиал МАДИ
Инна Мазкова Геннадьевна; Волжский филиал МАДИ
 
Subject regionalization, modernization and reform of education, regional labor market, training, bachelor, predictive approach
регионализация, модернизация и реформирование образования, региональный рынок труда, профессиональная подготовка, бакалавр, прогностический подход
 
Description The reality of today's socio-political development of the Russian society is its regionalization as a factor of civilized federalism qualitative renewal of a federal structure of our state. Recently the development, modernization and reforming of education systems in the subjects (autonomous res-public) of the Russian Federation is characterized, on the one hand, the increased responsibility of the regions for the quality of education, and, on the other, – the need to integrate into the global educationtional space. Regional education system of different republics of the Russian Federation, having certain common invariantal characteristics are always depends on geographic, economic, socio-cultural, national and ethnic specification. Under these circumstances, the actual formation of a regional labor markets, and more important, our problem of education – providing social protection for young people in this labor market by bringing regional specificity in contents and organizational forms of training.
Реальностью сегодняшнего социально-политического развития российского общества является его регионализация как фактор становления цивилизованного федерализма, качественного обновления федеративного устройства нашего государства. В последнее десятилетие развитие, модернизация и реформирование систем образования в субъектах (автономных республиках) Российской Федерации характеризуется, с одной стороны, усилением ответственности регионов за качество образования, а, с другой, – необходимостью интеграции в мировое образовательное пространство. Региональные системы образования различных республик Российской Федерации, обладая некими общими инвариантными характеристиками, всегда остаются обусловленными географической, экономической, социокультурной, национально-этнической спецификой. В этих условиях актуальным является формирование региональных рынков труда, а важнейшей задачей профессионального образования – обеспечение социальной защищенности молодежи на этом рынке труда за счет привнесения региональной производственной специфики в содержание и организационные формы профессиональной подготовки.
 
Publisher МАДИ
 
Contributor

 
Date 2015-05-05
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

Рецензируемая статья
 
Format application/pdf
 
Identifier http://www.adi-madi.ru/madi/article/view/138
 
Source Avtomobil'. Doroga. Infrastruktura.; № 2(4) (2015)
Автомобиль. Дорога. Инфраструктура. = Avtomobil'. Doroga. Infrastruktura.; № 2(4) (2015)
2409-7217
 
Language rus
 
Relation http://www.adi-madi.ru/madi/article/view/138/pdf_82
http://www.adi-madi.ru/madi/article/downloadSuppFile/138/308