FORMATION OF COMPETENCY-BASED MODEL IN PROFESSIONAL TRAINING OF MODERN DOCTOR
CHILDREN INFECTIONS
View Archive InfoField | Value | |
Title |
FORMATION OF COMPETENCY-BASED MODEL IN PROFESSIONAL TRAINING OF MODERN DOCTOR
ФОРМИРОВАНИЕ КОМПЕТЕНТНОСТИ В ПОДГОТОВКЕ СОВРЕМЕННОГО ВРАЧА |
|
Creator |
M. Romantsov G.; North-Western State Medical University named after I.I. Mechnikov, Saint-Petersburg
I. Melnikova Yu.; North-Western State Medical University named after I.I. Mechnikov, Saint-Petersburg A. Shuldyakov A.; Saratov State Medical University named after V.I. Razumovsky O. Shamsheva V.; Russian National Research Medical University named after N.I. Pirogov, Moscow М. Романцов Г.; Северо-западный медицинский университет им. И.И.Мечникова, Санкт-Петербург И. Мельникова Ю.; Северо-западный медицинский университет им. И.И.Мечникова, Санкт-Петербург А. Шульдяков А.; Саратовский государственный медицинский университет им. В.И. Разумовского О. Шамшева В.; Российский национальный исследовательский медицинский университет им. Н. И. Пирогова, Москва |
|
Subject |
competence; competency; innovative methods of education; professional training; competitive specialist; modernization of education
компетентность; компетенция; инновационные методы обучения; профессиональная подготовка; конкурентноспособный специалист; модернизация образования |
|
Description |
The shift in priorities in the system of Russian education, transition from reproductive learning to learner-centered approach, incorporation of competency-based approach into the educational standards of «the third generation» require the training of a competitive specialist with professional competency. Types of competencies are characterized. The competency presenting certain requirements is studied. The mastering of the requirements will enable to train qualified specialists. The quality of education directly influences the level of professional activity through training of specialists and development of sciences. Competence-oriented approach and adherence to pedagogic requirements in education enables the efficacy of professional training. Innovative techniques and approaches to organizing educational process in their active form stimulate the process of studying.
Изменения приоритетов российского образования, переход от репродуктивной формы обучения к личностно-ориентированной, включение компетентностного подхода в образовательные стандарты «третьего поколения» требуют подготовки конкурентно-способного специалиста, владеющего профессиональной компетентностью. В статье охарактеризованы виды компетентности, описана компетенция, представляющая собой определенные требования, овладение которыми подготовят специалиста в профессиональной деятельности. Качество образования напрямую влияет на уровень профессиональной деятельности через подготовку специалистов и развитие науки. Модульно-компетентностный подход с соблюдением комплекса педагогических условий в образовании обеспечивает эффективность профессиональной подготовки, а инновационные методы и подходы к организации образовательного процесса, в виде активных методов, стимулируют процесс обучения. |
|
Publisher |
Association of Pediatricians and Infection Disease doctors, LLC "Diagnostics and Vaccines"
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2015-09-04
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://detinf.elpub.ru/jour/article/view/143
10.1234/XXXX-XXXX-2013-3-62-64 |
|
Source |
CHILDREN INFECTIONS; Том 12, № 3 (2013); 62-64
ДЕТСКИЕ ИНФЕКЦИИ; Том 12, № 3 (2013); 62-64 2072-8107 10.1234/XXXX-XXXX-2013-3 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://detinf.elpub.ru/jour/article/view/143/144
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие статьи в данном журнале, соглашаются на следующее:Авторы сохраняют за собой автороские права и предоставляют журналу право первой публикации работы, которая по истечении 6 месяцев после публикации автоматически лицензируется на условиях Creative Commons Attribution License , которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|