Record Details

MODERNIZATION OF MEDICAL EDUCATION BY INCORPORATING ELEMENTS OF CONSTRUCTIVE PEDAGOGY IN THE EDUCATIONAL PROCESS

CHILDREN INFECTIONS

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title MODERNIZATION OF MEDICAL EDUCATION BY INCORPORATING ELEMENTS OF CONSTRUCTIVE PEDAGOGY IN THE EDUCATIONAL PROCESS
МОДЕРНИЗАЦИЯ МЕДИЦИНСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ ПОСРЕДСТВОМ ВКЛЮЧЕНИЯ ЭЛЕМЕНТОВ КОНСТРУКТИВНОЙ ПЕДАГОГИКИ В ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС
 
Creator M. Romantsov G.; Medical University Northwestern State Medical University named after I.I. Mechnikov Russia Ministry of Health, St. Petersburg
O. Shamsheva V.; Russian National Research Medical University, Moscow
I. Melnikova Y.; Medical University Northwestern State Medical University named after I.I. Mechnikov Russia Ministry of Health, St. Petersburg
М. Романцов Г.; ГБОУ ВПО Северо-западный государственный медицинский университет
им. И. И. Мечникова Минздрава России, Санкт-Петербург
О. Шамшева В.; Российский национальный исследовательский медицинский университет, Москва
И. Мельникова Ю.; ГБОУ ВПО Северо-западный государственный медицинский университет
им. И. И. Мечникова Минздрава России, Санкт-Петербург
 
Subject intensification of the process of learning; constructive pedagogy; educational monitoring, quality of education
интенсификация процесса обучения; конструктивная педагогика; образовательный мониторинг; качество образования
 
Description The article describes modern methods of teaching needed to ensure and improve the learning process, while maintaining traditional ways of learning. Character-ized by control methods to ensure the educational process, argues conducting educational monitoring and presents a contemporary view of the problem of quality of education in high school, in terms of its reform intensification of training in high school are invited to spend, using the elements of the educational process of constructive pedagogy.
В статье описаны современные методы обучения, необходимые для обеспечения и совершенствования учебного процесса, наряду с сохранением традиционных способов обучения. Охарактеризованы методы контроля обеспечения образовательного процесса, аргументируется проведение образовательного мониторинга и представлен современный взгляд на проблему качества образования в вузе, в условиях его реформирования. Интенсификацию обучения в вузе предлагается проводить, используя в образовательном процессе элементы конструктивной педагогики. 
 
Publisher Association of Pediatricians and Infection Disease doctors, LLC "Diagnostics and Vaccines"
 
Contributor

 
Date 2015-09-02
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://detinf.elpub.ru/jour/article/view/86
10.22627/2072-8107-2015-14-1-55-59
 
Source CHILDREN INFECTIONS; Том 14, № 1 (2015); 55-59
ДЕТСКИЕ ИНФЕКЦИИ; Том 14, № 1 (2015); 55-59
2072-8107
10.22627/2072-8107-2015-14-1
 
Language rus
 
Relation http://detinf.elpub.ru/jour/article/view/86/87
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие статьи в данном журнале, соглашаются на следующее:Авторы сохраняют за собой автороские права и предоставляют журналу право первой публикации работы, которая по истечении 6 месяцев после публикации автоматически лицензируется на условиях Creative Commons Attribution License , которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).