LABORATORY PREDICTORS OF RAPID HIV DEVELOPMENT IN CHILDREN
CHILDREN INFECTIONS
View Archive InfoField | Value | |
Title |
LABORATORY PREDICTORS OF RAPID HIV DEVELOPMENT IN CHILDREN
ЛАБОРАТОРНЫЕ ПРЕДИКТОРЫ БЫСТРОГО ПРОГРЕССИРОВАНИЯ ВИЧ-ИНФЕКЦИИ У ДЕТЕЙ |
|
Creator |
V. Denisenko B.; Rostov State Medical University, Rostov-on-Don
E. Simovanyan N.; Rostov State Medical University, Rostov-on-Don В. Денисенко Б.; Ростовский государственный медицинский университет, Ростов-на-Дону Э. Симованьян Н.; Ростовский государственный медицинский университет, Ростов-на-Дону |
|
Subject |
HIV infection; children; predictors of rapid progression
ВИЧ-инфекция; дети; предикторы быстрого прогрессирования |
|
Description |
91 children vertically infected with HIV were examined. 26% of the patients, developed HIV infection rapidly with its subsequent development into AIDS in the first two years of life. Multifactorial logistic regression model demonstrated that independent predictors of rapid HIV-infection progression in children were HIV blood viral load 300 000 cop./ml and CD4+-lymphocytes count 20% in the age of six months. The use of HIV blood viral load level as a prognostic test is preferred because of higher sensitivity (91,3%) and specificity (97,1%).
(863) 232-73-58; dvalentinb@gmail.comОбследован 91 ребенок, инфицированный ВИЧ вертикальным путем. У 26% пациентов наблюдалось быстрое прогрессирование ВИЧ-инфекции с развитием СПИДа в первые два года жизни. Использование многофакторной модели логистической регрессии показало, что независимыми предикторами быстрого прогрессирования ВИЧ-инфекции у детей являлись уровень вирусной нагрузки крови ВИЧ 300 000 коп./мл и количество CD4+-лимфоцитов 20% в возрасте шести месяцев. Использование уровня вирусной нагрузки крови ВИЧ в качестве прогностического теста является предпочтительным в связи с более высокими чувствительностью (91,3%) и специфичностью (97,1%). |
|
Publisher |
Association of Pediatricians and Infection Disease doctors, LLC "Diagnostics and Vaccines"
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2015-09-01
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://detinf.elpub.ru/jour/article/view/68
10.1234/XXXX-XXXX-2013-1-8-11 |
|
Source |
CHILDREN INFECTIONS; Том 12, № 1 (2013); 8-11
ДЕТСКИЕ ИНФЕКЦИИ; Том 12, № 1 (2013); 8-11 2072-8107 10.1234/XXXX-XXXX-2013-1 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://detinf.elpub.ru/jour/article/view/68/69
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие статьи в данном журнале, соглашаются на следующее:Авторы сохраняют за собой автороские права и предоставляют журналу право первой публикации работы, которая по истечении 6 месяцев после публикации автоматически лицензируется на условиях Creative Commons Attribution License , которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|