THE ROLE OF UNIVERSITY TEACHERS IN IMPROVING NATIONAL MEDICAL EDUCATION AT REFORMING STAGE
CHILDREN INFECTIONS
View Archive InfoField | Value | |
Title |
THE ROLE OF UNIVERSITY TEACHERS IN IMPROVING NATIONAL MEDICAL EDUCATION AT REFORMING STAGE
РОЛЬ ПРЕПОДАВАТЕЛЯ ВУЗА В СОВЕШЕНСТВОВАНИИ СИСТЕМЫ НАЦИОНАЛЬНОГО МЕДИЦИНСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ НА ЭТАПЕ ЕГО РЕФОРМИРОВАНИЯ |
|
Creator |
M. Romantsov G.; Northwest State Medical University named after I.I. Mechnikov, St.Peterburg
I. Melnikova Yu.; Northwest State Medical University named after I.I. Mechnikov, St.Peterburg O. Shamsheva V.; Russian National Research Medical University named after N.I. Pirogov, Moscow М. Романцов Г.; Северо-западный медицинский университет им. И. И. Мечникова, Санкт-Петербург И. Мельникова Ю.; Северо-западный медицинский университет им. И. И. Мечникова, Санкт-Петербург О. Шамшева В.; Российский национальный исследовательский медицинский университет им. Н. И. Пирогова, Москва |
|
Subject |
professional continuous medical education; modern teaching innovative educational technology; professional competence of the teacher and medical professional
непрерывное медицинское профессиональное образование; современные педагогические инновационные технология обучения; профессиональная компетентность преподавателя и врача-специалиста |
|
Description |
In this paper the authors describe the features of professional continuous medical education in the modern conditions of higher education reform inRussia. A new role of the teacher of the medical school is described. It is important to be professionally competent and to master modern teaching technologies (educational modules, project learning methods, distant education, etc.). The system of continuous medical education as a tool of professional development should become a strategic objective in the implementation of the goals of reforming professional medical education inRussia.
Охарактеризованы особенности профессионального непрерывного медицинского образования в современных условиях реформирования высшего образования в России. Описана новая роль преподавателя медицинского ВУЗа, владеющего профессиональной компетентностью и современными педагогическими технологиями (образовательные модули, проектные методы обучения, дистанционное обучение и др.). Система непрерывного медицинского образования на основе ее инновационного характера как инструмент профессионального развития должна стать стратегической целью в реализации поставленных задач по реформированию профессионального медицинского образования в России. |
|
Publisher |
Association of Pediatricians and Infection Disease doctors, LLC "Diagnostics and Vaccines"
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2015-09-05
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://detinf.elpub.ru/jour/article/view/160
10.1234/XXXX-XXXX-2013-4-63-67 |
|
Source |
CHILDREN INFECTIONS; Том 12, № 4 (2013); 63-67
ДЕТСКИЕ ИНФЕКЦИИ; Том 12, № 4 (2013); 63-67 2072-8107 10.1234/XXXX-XXXX-2013-4 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://detinf.elpub.ru/jour/article/view/160/160
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие статьи в данном журнале, соглашаются на следующее:Авторы сохраняют за собой автороские права и предоставляют журналу право первой публикации работы, которая по истечении 6 месяцев после публикации автоматически лицензируется на условиях Creative Commons Attribution License , которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|