Record Details

IT and Communicative Technologies of the American Conservatives in the 2016 Presidential Campaign

Almanac “Essays on Conservatism”

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title IT and Communicative Technologies of the American Conservatives in the 2016 Presidential Campaign
Информационно-коммуникативные технологии американских консерваторов в президентской кампании 2016 года
 
Creator Vasily Vanchugov V.; Lomonosov Moscow State University
Василий Ванчугов Викторович; Московской государственный университет имени М.В. Ломоносова
 
Subject
глобальная и локальные сети; базы данных; информационно-коммуникативные технологии; социальные медиа; информация; манипуляция; виртуализация политики; Global and Local Networks; Data Bases; Informational and Communicative Technologies; Social Media; Information; Manipulation; Virtualization of the Politics
 
Description The author analyses the informational and communicative aspects of the Republican Party election campaign: the existing data bases and bases under development (I-360, Republic VX), mobile applications, portals, sites, social media, and Web strategies. The author examines the most “technologically effective” Party candidates, their achievements and failures. Focusing on the informational and communicative aspects allows not only to have a better understanding of the particular features of the US election campaign, but also to use this knowledge in Russian political sphere.
Автор анализирует информационно-коммуникативные аспекты избирательной кампании Республиканской партии: имеющиеся и разрабатываемые базы данных (I-360, Republic VX), мобильные приложения, порталы, сайты, социальные медиа, сетевые стратегии. Рассматриваются наиболее «технологичные» кандидаты от партии, их достижения и провалы. Фокусирование на информационно-коммуникативной среде позволяет не только получить представление об особенностях избирательной кампании в США, но использовать эти знания в российской политической сфере.
 
Publisher “Media almanac “Tetradi po konservatizmu” (“Essays on Conservatism”)
 
Contributor

 
Date 2016-03-01
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://www.essaysonconservatism.ru/jour/article/view/177
10.24030/2409-2517-2016-1-64-76
 
Source Almanac “Essays on Conservatism”; Том 3, № 1 (2016); 64-76
Тетради по консерватизму; Том 3, № 1 (2016); 64-76
2542-1301
2409-2517
10.24030/2409-2517-2016-1
 
Language rus
 
Relation http://www.essaysonconservatism.ru/jour/article/view/177/178
URL: http://sports.williamhill.com/bet/ru/betting/g/1358714/Republican-Presidential-Nominee.html
Republican Presidential Nomination. URL:http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/2016_republican_presidential_nomination-3823.html
The search engine manipulation effect (SEME) and its possible impact on the outcomes of elections. URL: http://www.pnas.org/content/112/33/E4512.abstract
How Google Could Rig the 2016 Election. URL: http://www.politico.com/magazine/story/2015/08/how-google-could-rig-the-2016-election-121548_Page2.html#.Vh1furz-pBy
Ted Cruz 2016. URL: https://itunes.apple.com/us/app/ted-cruz-2016/id1002926149?mt=8
Rand Paul 2016. URL: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cando.randapp
Trump 2016. URL: https://itunes.apple.com/us/app/trump-2016/id1022753360?mt=8
Inside the Secret World of the Data Crunchers Who Helped Obama Win. URL: http://swampland.time.com/2012/11/07/inside-the-secret-world-of-quants-and-data-crunchers-who-helped-obama-win/
http://i-360.com
http://republic.gop/
Wired Magazine. The Reason for the Obama Victory: It’s the Internet, Stupid. URL: http://www.wired.com/epicenter/2008/11/the-obama-victo/
Civic Engagement in the Digital Age. URL: http://www.pewinternet.org/Reports/2013/
Civic-Engagement.aspx 4 2016 Presidential Candidate's Site Trust Audit Released Sept 18, 2015 (PDF). URL: https://otalliance.org/2016-presidential-candidates-online-trust-audit
may yet be the first «Instagram election». URL: https://www.washingtonpost. com/news/post-politics/wp/2015/01/06/2016-may-yet-be-the-first-instagram-election/
An interview with Justin McConney, Trump’s director of social media. URL: http://www.thedrum.com/news/2015/09/22/exclusive-interview-justin-mcconney-trump-s-director-social-media
Carly Fiorina Scores Well On Social Media In Face-Off With Trump. URL:http://www.huffingtonpost.com/entry/carly-fiorina-donald-trump-social-media_55fef634e4b0fde8b0cea8c3
Fiorina-mentum? Former HP CEO dominates on social media / http://www.msnbc.com/msnbc/fiorina-mentum-former-hp-ceo-dominates-social-media
The Man Who Invented the Republican Internet / http://www.bloomberg.com/politics/features/2014-10-22/the-man-who-invented-the-republican-internet
http://www.harrismediallc.com/#home
Likud hires top Republican strategist ahead of elections. URL: http://www.timesofisrael.com/likud-hires-top-republican-strategist-ahead-of-elections/
How Rand Paul’s Digital Team Helped Re-Elect Bibi. URL: http://www.bloomberg.com/politics/articles/2015-03-18/how-rand-paul-s-digital-team-helped-re-elect-bibi
https://www.appannie.com
Aristotle Political Technology to Power Democracy. URL: http://aristotle.com
Rand Paul sees gold in Silicon Valley. URL: http://www.politico.com/story/2015/04/rand-paul-fundraising-silicon-valley-tech-116712
Rand Pau’s first tech test. URL: http://www.politico.com/story/2015/04/rand-pauls-first-tech-test-116679
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).