Record Details

Peculiarities of Korean Conservatism

Almanac “Essays on Conservatism”

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Peculiarities of Korean Conservatism
Особенности корейского консерватизма
 
Creator Jeongho Nam
Джонго Нам
 
Subject Корея; консерватизм; конфуцианство; традиции; меритократия; Конфуций; экономический успех Кореи; культурная революция; курение; алкоголь; Korea; Conservatism; Confucianism; Tradition; Meritocracy; Confucius; Korean Economic success; Culture Revolution; Smoking; Drinking
 
Description IKoreans’ worldview is based on a deep rooted ethical and philosophical system called Confucianism, which was based on the teachings of the Chinese philosopher Confucius. Those Confucian traditions and ways of thinking are still lingering in Korean’s mind and play a very important role in every corner of Korean society. Meritocracy is a tradition of high importance. It implies recruiting civil servants for their abilities, not for their blood. Emphasis on education has been a main secret of Korea’s economic success since 1945 when Korea became an independent country. Obviously Korea is not the only Confucianism country. Many Asian countries including China, Japan and Vietnam have strong tradition of Confucianism. But seemingly the Confucian influence and heritage are much stronger compared with Japan and even China. Unlike Japan and China, Korea has remained as a relatively more traditional country mainly because it did not experience any intentional interference forcing it to change the traditional way of thinking and it has experienced so for a relatively short period of westernization. On the contrary, the way of thinking and attitude of Koreans are changing so quickly. Probably, Korea should be one of the countries which have absorbed external culture so quickly. In conclusion, conservative and traditional ways of thinking still prevail in Korea, but the situation is undergoing huge changes.
В основе мировоззрения и миропонимания корейцев лежит уходящая корнями глубоко в историю философская система ценностей и представлений, разработанная под влиянием учений китайского философа Конфуция, - конфуцианство. Образ мышления, подкрепленный конфуцианскими традициями, присутствует в сознании каждого корейца и играет важную роль во всех сферах жизни корейского общества. Особенно значимой традицией является меритократия. Она подразумевает отбор и продвижение государственных служащих по их заслугам, а не по происхождению. Акцент на образовании явился одним из главных секретов экономических успехов Кореи после обретения ею независимости в 1945 году. Очевидно, что Корея не только конфуцианская страна. Во многих азиатских странах, включая Китай, Японию и Вьетнам, конфуцианская традиция сильна. Но, похоже, влияние и наследие конфуцианства в Корее проявляется намного отчетливее по сравнению с Японией и даже Китаем. В отличие от Японии и Китая, Корея в большей степени следует традициям - главным образом потому, что никто намеренно не мешал ей развиваться по выбранному пути и не вынуждал отходить от традиционных взглядов. Кроме того, следует отметить относительно более короткий период вестернизации. Вместе с тем образ мышления корейцев и их взгляды достаточно стремительно меняются. Вероятно, Корея является одной из стран, способных быстро впитывать внешнюю культуру. Корейское общество - сегодня в целом все еще консервативное и традиционное - стремительно меняется.
 
Publisher “Media almanac “Tetradi po konservatizmu” (“Essays on Conservatism”)
 
Date 2015-11-01
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://www.essaysonconservatism.ru/jour/article/view/150
10.24030/2409-2517-2015-5-100-104
 
Source Almanac “Essays on Conservatism”; Том 2, № 5 (2015); 100-104
Тетради по консерватизму; Том 2, № 5 (2015); 100-104
2542-1301
2409-2517
10.24030/2409-2517-2015-5
 
Language rus
 
Relation http://www.essaysonconservatism.ru/jour/article/view/150/151
Brazinsky, Gregg A. Nation Building in South Korea: Koreans, Americans, and the Making of a Democracy. University of North Carolina Press, 2009.
MacFarquhar, Roderick; Schoenhals, Michael. Mao’s Last Revolution. Harvard University Press, 2006. P. 366-372.
Muller, Jerry Z. Conservatism: An Anthology of Social and Political Thought from David Hume to the Present. Princeton: Princeton University Press, 1997.
Oldstone-Moore, Jennifer. Confucianism: Origins, Beliefs, Practices, Holy Texts, Sacred Places. New York: Oxford University Press, 2002.
Seung-Soo Han. North Korea’s Choice // The Guardian, October 19, 2008. URL: http://www. theguardian.com/commentisfree/2008/oct/19/ korea
Sorensen, Clark W. Success and Education in South Korea // Comparative Education Review. Vol. 38. № 1. Special Issue on Schooling and Learning in Children’s Lives (Feb., 1994). P 10-35.
The Seoul Research Data Service. URL: http://data.si.re.kr/node/372
Dong-а Ilbo. 2013. January 1.URL: http://news.donga.eom/Politics/3/00/20130101/ 51974303/1
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).