Record Details

NON-VERBAL SIGNS OF POTENTIALLY DANGEROUS AIR PASSENGERS

Civil Aviation High TECHNOLOGIES

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title NON-VERBAL SIGNS OF POTENTIALLY DANGEROUS AIR PASSENGERS
НЕВЕРБАЛЬНЫЕ ПРИЗНАКИ ПОТЕНЦИАЛЬНО ОПАСНЫХ АВИАПАССАЖИРОВ
 
Creator Людмила Шумкова Геннадьевна; ФГБОУ ВПО «Ульяновское высшее авиационное училище гражданской авиации (институт)»
Ирина Кузнецова Владимировна; ФГБОУ ВПО «Ульяновское высшее авиационное училище гражданской авиации (институт)»
Виктор Ильин Михайлович; ФГБОУ ВПО «Ульяновское высшее авиационное училище гражданской авиации (институт)»
 
Subject виационная безопасность; невербальные признаки потенциально опасных пассажиров; профайлинг
 
Description The paper deals with problem of air passengers’ non-verbal signs identification while ensuring aviation security. The danger is not only the passengers intentionally preparing acts of unlawful interference in civil aviation, but also unbal- anced passengers with increased anxiety. The non-verbal signs of both passenger categories are frequently identical. Safety control on the ground and in the air depends on the timely transfer in information about potentially dangerous passengers from aviation security profilers to flight attendants.
В статье рассматриваются проблемы идентификации невербальных признаков авиапассажиров при обес- печении авиационной безопасности. Опасность представляют не только пассажиры, целенаправленно подготавли- вающие акты незаконного вмешательства в деятельность гражданской авиации, но и неуравновешенные пассажи- ры, обладающие повышенной тревожностью, невербальные признаки которых зачастую совпадают. Обеспечение безопасности на земле и в воздухе зависит от своевременной передачи информации о потенциально опасных пас- сажирах от профайлеров службы авиационной безопасности бортпроводникам.
 
Publisher Moscow State Technical University of Civil Aviation (MSTU CA)
 
Date 2016-11-28
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://avia.mstuca.ru/jour/article/view/831
 
Source Civil Aviation High TECHNOLOGIES; № 226 (2016); 107-112
Научный вестник МГТУ ГА; № 226 (2016); 107-112
2079-0619
 
Language rus
 
Relation http://avia.mstuca.ru/jour/article/view/831/710
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).