Record Details

THE FUZZY OVERLAY STUDENT MODEL IN AN INTELLIGENT TUTORING SYSTEM

Civil Aviation High TECHNOLOGIES

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title THE FUZZY OVERLAY STUDENT MODEL IN AN INTELLIGENT TUTORING SYSTEM
Нечеткая оверлейная модель учащегося в интеллектуальной обучающей системе
 
Creator D. Popov I.
O. Lazareva Yu.
Дмитрий Попов Иванович; МГУП им. Ивана Федорова
Ольга Лазарева Юрьевна; МГУП им. Ивана Федорова
 
Subject интеллектуальная обучающая система; компетенции; оверлейная модель учащегося; дидактическая единица
 
Description The article is devoted to the development of the student model for use in an intelligent tutoring system (ITS) designed for the evaluation of students’ competencies in different Higher Education Facilities. There are classification and examples of the various student models, the most suitable for the evaluation of competencies is selected and finalized. The dynamic overlay fuzzy student model builded on the domain model based on the concept of didactic units is described in this work. The formulas, chart and diagrams are provided.
Статья посвящена вопросам разработки модели учащегося для использования в интеллектуальной обучающей системе (ИОС), предназначенной для оценки компетенций учащихся вузов различных направлений обучения. Приводятся классификация и примеры различных моделей учащегося, выбирается и дорабатывается наиболее подходящая модель для оценки компетенций. Описывается динамическая оверлейная нечеткая модель знаний учащегося, опирающаяся на модель предметной области, основанную на понятии дидактической единицы. Приводятся формулы, схема и диаграммы.
 
Publisher Moscow State Technical University of Civil Aviation (MSTU CA)
 
Date 2016-11-07
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://avia.mstuca.ru/jour/article/view/463
 
Source Civil Aviation High TECHNOLOGIES; № 213 (2015); 141-148
Научный вестник МГТУ ГА; № 213 (2015); 141-148
2079-0619
 
Language rus
 
Relation http://avia.mstuca.ru/jour/article/view/463/389
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).