Record Details

STANDARD METHODS FOR THE DETERMINATION OF THE RUNWAY AND SEAKEEPING CHARACTERISTICS OF A SEAPLANE ON THE WATERS DURING FULL-SCALE TESTS

Civil Aviation High TECHNOLOGIES

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title STANDARD METHODS FOR THE DETERMINATION OF THE RUNWAY AND SEAKEEPING CHARACTERISTICS OF A SEAPLANE ON THE WATERS DURING FULL-SCALE TESTS
Типовые методы определения взлетно-посадочных и мореходных характеристик гидросамолетов на акваториях при натурных испытаниях
 
Creator A. Khokhlov A.
Анатолий Хохлов Анатольевич; МФТИ
 
Subject сертификация; испытания; методы; гидросамолет; мореходность
 
Description One of the main stages of the creation of seaplanes and amphibious aircraft are flight certification tests, including tests to determine their landing and sailing characteristics on the water. In accordance with aviation regulations (part 21) certification work is carried out according to the methods of determination of compliance (MOC), which are the main organizational and methodological document for testing. The paper discusses the main provisions of the standard methods for the determination of the runway and sea keeping characteristics of seaplanes and amphibians on water areas with full-scale tests.
Одним из основных этапов создания гидросамолетов и самолетов-амфибий являются летные сертификационные испытания, включающие в себя испытания по определению их взлетно-посадочных и мореходных характеристик на воде. В соответствии с авиационными правилами (часть 21) сертификационные работы проводятся согласно действующим методам определения соответствия, которые являются основным организационным и методическим документом при проведении испытаний. В работе рассматриваются основные положения типовых методов определения взлетно-посадочных и мореходных характеристик гидросамолетов и самолетов-амфибий на акваториях при натурных испытаниях.
 
Publisher Moscow State Technical University of Civil Aviation (MSTU CA)
 
Date 2016-11-07
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://avia.mstuca.ru/jour/article/view/134
 
Source Civil Aviation High TECHNOLOGIES; № 212 (2015); 112-119
Научный вестник МГТУ ГА; № 212 (2015); 112-119
2079-0619
 
Language rus
 
Relation http://avia.mstuca.ru/jour/article/view/134/60
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).