ABOUT TRANSITION ALTITUDE IN RUSSIAN FEDERATION
Civil Aviation High TECHNOLOGIES
View Archive InfoField | Value | |
Title |
ABOUT TRANSITION ALTITUDE IN RUSSIAN FEDERATION
К ВОПРОСУ О ВЫСОТЕ ПЕРЕХОДА В ВОЗДУШНОМ ПРОСТРАНСТВЕ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ |
|
Creator |
Никита Ассоров Александрович; МЦ АУВД
Евгений Нечаев Евгеньевич; МГТУ ГА Игорь Чехов Анатольевич; кандидат военных наук, доцент кафедры управления воз- душным движением МГТУ ГА |
|
Subject |
единая высота перехода; QFE; QNH; ИКАО
|
|
Description |
This article is about establishing a common transition altitude over all territory of Russian Federation. The main objective is to prove the necessity of a common transition altitude in Russian airspace and to define, which variant of tran- sition altitude (low, medium, high) is the most suitable to be implemented in Russia. ICAO and IFALPA points of view, data and experience from different states and regions all over the world were examined in order to show all the advantages and disadvantages of different approaches towards common transition altitude. The research showed that the most appro- priate common transition altitude in Russia will be 10000 feet (3050 meters), it will cover almost all the international aero- dromes and regions in the country. Only several exceptions are needed in mountainous areas. This article can be used to further study of the possibility of implementation of common transition altitude, because it can’t take into consideration all the local features of all the FIRs (Flight Information Regions) in Russia. The conclusion is establishing a common transi- tion altitude over such a big part of the world as Russian Federation will lead to improvement of the flight safety, harmoni- zation with ICAO and IFALPA policies and flexibility in airspace design.
Рассматриваются различные варианты установки высоты перехода в мире. Представлены плюсы и минусы каждой из конфигураций. В статье отражена наиболее подходящая модель для воздушного пространства (ВП) Российской Федерации, описаны преимущества и особенности внедрения единой высоты перехода. Статья может быть использована для дальнейшего изучения возможности реализации единой высоты перехода. В статье делает- ся вывод о том, что создание единой абсолютной высоты перехода над такой большой частью мира как РФ приве- дет к повышению безопасности полетов. |
|
Publisher |
Moscow State Technical University of Civil Aviation (MSTU CA)
|
|
Date |
2016-11-28
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://avia.mstuca.ru/jour/article/view/818
|
|
Source |
Civil Aviation High TECHNOLOGIES; № 226 (2016); 5-11
Научный вестник МГТУ ГА; № 226 (2016); 5-11 2079-0619 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://avia.mstuca.ru/jour/article/view/818/697
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|