COMPOSITE CIRCUIT AIRCRAFT WITH AIR-CUSHION CHASSIS PITCHING MOMENT CONTROL
Civil Aviation High TECHNOLOGIES
View Archive InfoField | Value | |
Title |
COMPOSITE CIRCUIT AIRCRAFT WITH AIR-CUSHION CHASSIS PITCHING MOMENT CONTROL
Управление продольным моментом летательного аппарата с шасси на воздушной подушке комбинированной схемы |
|
Creator |
Yu. Merzlikin Yu.
A. Dolgopolov A. V. Cipenko G. Юрий Мерзликин Юрьевич; НИО-12 «Научно-исследовательского Московского комплекса ЦАГИ» «ФГУП» ЦАГИ Александр Долгополов Андреевич; НИО-12 «Научно-исследовательского Московского комплекса ЦАГИ» «ФГУП» ЦАГИ Владимир Ципенко Григорьевич; МГТУ ГА |
|
Subject |
управление; продольный момент; летательный аппарат; шасси; воздушная подушка
|
|
Description |
Efficiency of air-cushion chassis pitching moment control by nozzles rotation at take-off and landing condition of aircraft experimental research is carried out. Researches were conducted using double circuit air-cushion vehicle nozzle device with rotary sheets-nozzles at “flat cell” test bench. During the experiment parameters, such as: incident flow speed V, pressure at receiver Pp, height of model above the plane h, angle of pitch υ, nozzle mounting angles QUOTE , QUOTE were varied.
Выполнено экспериментальное исследование эффективности управления продольным моментом шасси на воздушной подушке (ШВП) за счет поворота сопел на режимах разбега-пробега ЛА. Исследования проводились с использованием схематизированной модели двухконтурного соплового устройства ШВП с поворотными щитками-соплами на стенде «плоский отсек». В процессе эксперимента варьировались параметры: скорость набегающего потока V, избыточное давление в ресивере рр, высота расположения модели над экраном h, угол тангажа υ и углы установки сопел φ1, φ2, φ3, φ4. |
|
Publisher |
Moscow State Technical University of Civil Aviation (MSTU CA)
|
|
Date |
2016-11-07
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://avia.mstuca.ru/jour/article/view/381
|
|
Source |
Civil Aviation High TECHNOLOGIES; № 211 (2015); 93-99
Научный вестник МГТУ ГА; № 211 (2015); 93-99 2079-0619 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://avia.mstuca.ru/jour/article/view/381/307
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|