OPERATION AMPHIBIANS TO SNOWY SURFACE
Civil Aviation High TECHNOLOGIES
View Archive InfoField | Value | |
Title |
OPERATION AMPHIBIANS TO SNOWY SURFACE
ЭКСПЛУАТАЦИЯ САМОЛЕТОВ-АМФИБИЙ НА ЗАСНЕЖЕННЫХ ПОВЕРХНОСТЯХ |
|
Creator |
Антон Варюхин Николаевич; НИО-12 НИМК ЦАГИ
Владимир Веселов Владимирович; НИО-12 НИМК ЦАГИ Сергей Дикий Викторович; НИО-12 НИМК ЦАГИ Максим Овдиенко Александрович; НИО-12 НИМК ЦАГИ |
|
Subject |
самолет-амфибия; гидросамолет; взлет; посадка; снежный покров; эксплуатация
|
|
Description |
The article deals with known cases of operation of seaplanes and amphibians in the snow-covered surfaces. On the basis of the existing data on the resistance and acceleration acting on the hull of planing snowplane analysis of possible acting on the bottom of the amphibious aircraft weighing 37 tons moving in the snow-covered surface was carried out. Estimates have shown the possibility of the takeoff of such plane while moving in the snow-covered surface. Vertical acceleration and landing hit will not exceed the maximum permissible value if the thickness of the snow cover is not less than 1 meter.
Работа посвящена анализу возможности эксплуатации гидросамолетов и самолетов-амфибий на поверхностях, покрытых глубоким снегом. Представлен обзор известных случаев такой эксплуатации. На основании существующих данных по сопротивлению и перегрузкам, действующим на корпуса глиссирующих аэросаней, выполнен анализ возможных нагрузок, действующих на днище самолета-амфибии, близкого по характеристикам к Бе-200, при движении его по снегу. Оценки показали возможность осуществления взлета такого самолета при движении днищем по снегу. Вертикальные перегрузки и посадочный удар при условии толщины снежного покрова более 1 м не будут превышать предельно допустимые. |
|
Publisher |
Moscow State Technical University of Civil Aviation (MSTU CA)
|
|
Date |
2016-11-07
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://avia.mstuca.ru/jour/article/view/267
|
|
Source |
Civil Aviation High TECHNOLOGIES; № 223 (2016); 161-167
Научный вестник МГТУ ГА; № 223 (2016); 161-167 2079-0619 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://avia.mstuca.ru/jour/article/view/267/193
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|