Record Details

CONDITIONS OF PHYSICAL MODELING AERODYNAMIC CHARACTERISTICS OF AIRCRAFT WITH CHASSIS HOVERCRAFT

Civil Aviation High TECHNOLOGIES

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title CONDITIONS OF PHYSICAL MODELING AERODYNAMIC CHARACTERISTICS OF AIRCRAFT WITH CHASSIS HOVERCRAFT
Условия физического моделирования аэродинамических характеристик летательного аппарата с шасси на воздушной подушке
 
Creator Yu. Merzlikin Yu.
A. Dolgopolov A.
V. Cipenko G.
Юрий Мерзликин Юрьевич; «ФГУП» ЦАГИ
Александр Долгополов Андреевич; «ФГУП» ЦАГИ
Владимир Ципенко Григорьевич; МГТУГА
 
Subject воздушная подушка; моделирование; «действующая» модель
 
Description The features of the physical modeling in the experimental determination of aerodynamics-cal tubes (WT) of low-velocity steady and unsteady aerodynamic characteristics at takeoff and landing of aircraft (LA) with the chassis air-cushion (ball screw) and in studies to determine the stability of equilibrium regimes of movement and shock-absorbing properties of ball screws. Are conscdered the requirements for the experimental facilities, model aircraft with ball screws and re-test of the latest zhimam on the free stream velocity, flow and pressure blowers VР, the frequencies and amplitudes of the oscillations are formulated.
Рассмотрены особенности физического моделирования при экспериментальном определении в аэродинамических трубах (АДТ) малых скоростей стационарных и нестационарных аэродинамических характеристик на взлетно-посадочных режимах летательных аппаратов (ЛА) с шасси на воздушной подушке (ШВП) и при исследованиях по определению устойчивости равновесных режимов движения и амортизационных свойств ШВП. Сформулированы требования к экспериментальным установкам, моделям ЛА с ШВП и режимам испытаний последних по скорости набегающего потока, расходу и давлению нагнетателей ВП, по частотам и амплитудам колебаний.
 
Publisher Moscow State Technical University of Civil Aviation (MSTU CA)
 
Date 2016-11-07
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://avia.mstuca.ru/jour/article/view/382
 
Source Civil Aviation High TECHNOLOGIES; № 211 (2015); 100-108
Научный вестник МГТУ ГА; № 211 (2015); 100-108
2079-0619
 
Language rus
 
Relation http://avia.mstuca.ru/jour/article/view/382/308
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).