Record Details

IN-FLIGHT SIMULATION METHOD OF THE AIRCRAFT CARRIER LANDING

Civil Aviation High TECHNOLOGIES

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title IN-FLIGHT SIMULATION METHOD OF THE AIRCRAFT CARRIER LANDING
Разработка методики летного моделирования визуальной посадки на корабль
 
Creator K. Zakharov V.
V. Zhelonkin I.
M. Zhelonkin V.
O. Tkachenko I.
A. Khokhlov A.
Кирилл Захаров Васильевич; ЦАГИ им. проф. Н.Е. Жуковского
Владимир Желонкин Иванович; ЦАГИ им. проф. Н.Е. Жуковского
Михаил Желонкин Владимирович; ЦАГИ им. проф. Н.Е. Жуковского
Олег Ткаченко Иванович; ЦАГИ им. проф. Н.Е. Жуковского
Анатолий Хохлов Анатольевич; МФТИ
 
Subject моделирование визуальной посадки на корабль
 
Description In-flight simulation method of the aircraft carrier landing was developed for the purpose of terms reduction and increase of flight training safety. The image of the simulated carrier and optical landing system are reproduced at the HUD. Flight training is conducted at some safety height. This training technique can be fulfilled without real carrier and its landing equipment. During the flight a pilot can fulfill simulation of the carrier landing unlimited times. Simulation of the carrier landing is continued up to moment when virtual hook touch the virtual deck.
Методика летного моделирования визуальной посадки на корабль разработана с целью повышения безопасности полета и снижения стоимости подготовки летчиков. Виртуальный корабль и его оптическая система посадки отображаются на индикаторе на лобовом стекле самолета. Летное моделирование посадки на корабль осуществляется на безопасной высоте. Предлагаемая методика отработки палубной посадки выполняется без привлечения реального авианесущего корабля и его посадочных систем. Летное моделирование посадки на корабль по предлагаемой методике осуществляется до момента касания виртуальным гаком самолета палубы виртуального корабля.
 
Publisher Moscow State Technical University of Civil Aviation (MSTU CA)
 
Date 2016-11-04
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://avia.mstuca.ru/jour/article/view/19
 
Source Civil Aviation High TECHNOLOGIES; № 200 (2014); 113-117
Научный вестник МГТУ ГА; № 200 (2014); 113-117
2079-0619
 
Language rus
 
Relation http://avia.mstuca.ru/jour/article/view/19/20
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).