Record Details

COMPUTATIONAL MODELLING OF BUFFETING EFFECTS USING OPENFOAM SOFTWARE PACKAGE

Civil Aviation High TECHNOLOGIES

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title COMPUTATIONAL MODELLING OF BUFFETING EFFECTS USING OPENFOAM SOFTWARE PACKAGE
Особенности расчета бафтинговых явлений при моделировании обтекания летательного аппарата с использованием открытого пакета OpenFOAM
 
Creator V. Kalugin T.
A. Epikhin S.
Владимир Калугин Тимофеевич; МГТУ им. Н.Э. Баумана
Андрей Епихин Сергеевич; МГТУ им. Н.Э. Баумана
 
Subject открытый пакет OpenFOAM; гибридная модель турбулентности; тормозной щиток; килевой стабилизатор; нестационарные нагрузки; перфорация
 
Description In this paper, the preliminary results of computational modeling of an aircraft with the airbrake deployed are presented. The calculations were performed with OpenFOAM software package. The results outlined are a part of a research project to optimise aircraft performance using a perforated airbrake. Within this stage of the project OpenFOAM software package with hybrid RANS-LES approach was tested in respect to a given configuration of the aircraft, airbrake and then has been compared with the test data. For the worst case the amplitude of the peak force acting on the tail fin can be up to 6 times higher than the average value without airbrake deployed. To reduce unsteady loads acting on the tailfin, perforation of the airbrake was proposed.
Показана возможность применения открытого пакета OpenFOAM и разработанных на его основе методик расчета нестационарных вихревых течений при исследовании обтекания летательного аппарата. Представлены результаты численных расчетов аэродинамических характеристик тормозного щитка, установленного на фюзеляж перспективного маневренного самолета. Описана разработанная гибридная модель турбулентности с применением RANS и LES подходов. Проведена оценка возмущений, обусловленных наличием тормозного щитка, на килевой стабилизатор летательного аппарата. Для снижения динамических нагрузок предложен тормозной щиток с перфорацией.
 
Publisher Moscow State Technical University of Civil Aviation (MSTU CA)
 
Date 2016-11-07
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://avia.mstuca.ru/jour/article/view/122
 
Source Civil Aviation High TECHNOLOGIES; № 212 (2015); 32-37
Научный вестник МГТУ ГА; № 212 (2015); 32-37
2079-0619
 
Language rus
 
Relation http://avia.mstuca.ru/jour/article/view/122/48
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).