Record Details

THE SYSTEM OF AUTOMATED AVOIDANCE OF HAZARDOUS SITUATIONS AT AIRCRAFT APPROACH BEFORE GLIDESLOPE DESCENT

Civil Aviation High TECHNOLOGIES

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title THE SYSTEM OF AUTOMATED AVOIDANCE OF HAZARDOUS SITUATIONS AT AIRCRAFT APPROACH BEFORE GLIDESLOPE DESCENT
СИСТЕМА АВТОМАТИЗИРОВАННОГО ПРЕДУПРЕЖДЕНИЯ ОПАСНЫХ СИТУАЦИЙ ПРИ ЗАХОДЕ САМОЛЕТА НА ПОСАДКУ ПЕРЕД НАЧАЛОМ СНИЖЕНИЯ ПО ГЛИССАДЕ
 
Creator Андрей Еремин Игоревич; ФГУП «Государственный научно-исследовательский институт авиационных систем»
Георгий Лебедев Николаевич; МАИ
Игорь Чехов Анатольевич; МГТУ ГА
 
Subject оптимальное управление; метод динамического программирования; функция риска; аналитическое конструирование оптимальных регуляторов
 
Description The article presents the attitude to the organization of continuous predictive control of approach safety under the hypothesis about the optimal behavior while eliminating dangerous situations. The task solution of the optimal control and monitoring based on dynamic programming as well as a computer modeling procedure of the present process has been given. Computer modeling showed that under an inactive or delayed control the risk function increases considerably. Some attention was drawn to the problem of the correct choice of the threshold for the risk function, using the results of computer simulation for this purpose. The solution of the problem was obtained under the assumptions of stationary optimal control and simplified flight dynamics.
В статье предложен подход к организации непрерывного прогнозирующего контроля безопасности захода на посадку при гипотезе об оптимальном поведении при устранении опасных ситуаций, приведено решение задачи оптимального управления и контроля, основанное на базе динамического программирования, а также процедура компьютерного моделирования данного процесса. Компьютерное моделирование показало, что при неактивном контроле, значительно увеличивается функция риска. При использовании результатов компьютерного моделиро- вания получено решение о выборе порога для функции риска. Решение задачи было получено при допущениях о стационарном оптимальном управлении и упрощенной динамике полета.
 
Publisher Moscow State Technical University of Civil Aviation (MSTU CA)
 
Date 2016-11-28
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://avia.mstuca.ru/jour/article/view/829
 
Source Civil Aviation High TECHNOLOGIES; № 226 (2016); 90-100
Научный вестник МГТУ ГА; № 226 (2016); 90-100
2079-0619
 
Language rus
 
Relation http://avia.mstuca.ru/jour/article/view/829/708
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).