Record Details

APPLIANCE OF SCENARIO PLANNING METHOD FOR RUSSIAN AIRLINES ACTIVITY

Civil Aviation High TECHNOLOGIES

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title APPLIANCE OF SCENARIO PLANNING METHOD FOR RUSSIAN AIRLINES ACTIVITY
Использование метода сценарного планирования в деятельности российских авиакомпаний
 
Creator G. Kreneva V.
Галина Кренева Валериевна; МГТУ ГА
 
Subject сценарное планирование; линейное планирование; сценарный анализ; низкобюджетные перевозчики; факторы неопределенности
 
Description The article examines scenario planning as a tool for long-term forecasting of airlines activity in an uncertainty. This method is compared to linear programming (linear scheduling method) with their advantages and disadvantages being discussed. Scenario analysis is shown as a main tool in scenario-based forecasting. The scheme of scenario development is performed. Scenario planning experience in European airlines is considered. Uncertainty factors faced by Russian airlines are analysed. In the conclusion the author proposes to apply scenario planning widely as it will be useful for long-term planning in Russian airlines and will sustain their competitiveness and efficiency.
Рассматривается сценарное планирование как метод долгосрочного прогнозирования основной деятельности авиакомпаний в условиях неопределенности. Сравнивается с линейным планированием, и выявляются преимущества и недостатки этих методов. Приводится пример сценарного анализа как главного инструмента сценарного прогнозирования. Представлены приемы разработки сценариев. Дан анализ использования метода сценарного планирования европейскими авиакомпаниями. Рассматриваются факторы неопределенности, с которыми приходится сталкиваться российским авиаперевозчикам. В заключение предлагается применять сценарное планирования, так как это обеспечит составление гибких долгосрочных планов российскими авиакомпаниями и позволит им быть эффективными и конкурентоспобными.
 
Publisher Moscow State Technical University of Civil Aviation (MSTU CA)
 
Date 2016-11-07
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://avia.mstuca.ru/jour/article/view/543
 
Source Civil Aviation High TECHNOLOGIES; № 214 (2015); 74-79
Научный вестник МГТУ ГА; № 214 (2015); 74-79
2079-0619
 
Language rus
 
Relation http://avia.mstuca.ru/jour/article/view/543/462
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).