Record Details

METHODOLOGICAL BASIS OF AIRCRAFT COMPONENTS STATE IDENTIFICATION (AUTHENTICITY) ON THE BASIS OF THE INFORMATION APPROACH

Civil Aviation High TECHNOLOGIES

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title METHODOLOGICAL BASIS OF AIRCRAFT COMPONENTS STATE IDENTIFICATION (AUTHENTICITY) ON THE BASIS OF THE INFORMATION APPROACH
МЕТОДИЧЕСКИЕ ОСНОВЫ ИДЕНТИФИКАЦИИ СОСТОЯНИЯ (КОНТРОЛЯ АУТЕНТИЧНОСТИ) КОМПОНЕНТОВ ВОЗДУШНЫХ СУДОВ НА ОСНОВЕ ИНФОРМАЦИОННОГО ПОДХОДА1
 
Creator Yu. Buryak I.
Ю. Буряк И.
 
Subject проверка аутентичности компонентов воздушных судов; поддержка принятия решений; автоматизация; информационные технологии
 
Description The methodical and algorithmic solutions in the directions of increasing the economic efficiency of the process or- ganization that identifies falsified / counterfeit aircraft components (AC) on the basis of the automation of information pro- cesses of input inspection products are offered. The main difference of this technology is to provide assessment of the ne- cessity of an AC input inspection on the basis of economic losses minimization. An appropriate criteria is formed its re- searches are carried out and the decision-making rule to hold input inspection is offered.
Предложены методические и алгоритмические решения в направлениях повышения экономической эф- фективности организации процессов выявления фальсифицированных/контрафактных компонентов воздушных судов (КВС) на основе автоматизации информационных процессов входного контроля продукции. Главное отли- чие данной технологии - получение оценки необходимости проведения входного контроля КВС на базе миними- зации экономического ущерба ее потребителя. Сформирован соответствующий критерий, проведены его исследо- вания и предложено правило принятия решений о проведении входного контроля.
 
Publisher Moscow State Technical University of Civil Aviation (MSTU CA)
 
Date 2016-12-27
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://avia.mstuca.ru/jour/article/view/868
 
Source Civil Aviation High TECHNOLOGIES; № 225 (2016); 18-28
Научный вестник МГТУ ГА; № 225 (2016); 18-28
2079-0619
 
Language rus
 
Relation http://avia.mstuca.ru/jour/article/view/868/747
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).