PROJECT - BASED LEARNING OF ROBOTIC SPECIALIZATION IN BACHELOR DEGREE PROGRAM
Civil Aviation High TECHNOLOGIES
View Archive InfoField | Value | |
Title |
PROJECT - BASED LEARNING OF ROBOTIC SPECIALIZATION IN BACHELOR DEGREE PROGRAM
ПРОЕКТНОЕ ОБУЧЕНИЕ В ПРОГРАММАХ БАКАЛАВРОВ РОБОТОТЕХНИЧЕСКОГО ПРОФИЛЯ |
|
Creator |
Борис Шахтарин Ильич; МГТУ им. Н.Э. Баумана
Виталий Вельтищев Викторович; МГТУ им. Н.Э. Баумана |
|
Subject |
геометрическое проектирование; системы автоматизированного проектирования; начертательная геометрия; геометрическое моделирование; компьютерные технологии; 3D-технологии
|
|
Description |
In the article the author imparts the experience of teaching project disciplines using medium-level computer sys- tems beginning with lower level with the further transition to upper level systems. The results of the introduction of an ex- perimental technique of teaching project training are given. The article considers the introduction of an experimental tech- nique of project training in the course "The fundamentals of robotic systems automation". The project suggests applying CAD systems to develop a geometrical model of a submersible craft, which will be used in future to design project docu- mentation as well as a control system and a simulator. The project distinction is affected with conditions of individual as- signment fulfilment without using ready solutions. The project subject-matter is defined with knowledge system of future bachelor specialization in the area of robotics. The article demonstrates stage methods of training and supervision over pro- ject fulfilment with IT application according to modular approach. In practice bachelors take intense interest in theoretical and practical project-based learning if they use modern IT.
В статье авторы делятся опытом преподавания проектных дисциплин с применением компьютерных си- стем среднего уровня, начиная с младших курсов с последующим переходом к системам верхнего уровня. Приво- дятся результаты внедрения экспериментальной методики преподавания проектного обучения. Предлагается внед- рение экспериментальной методики проектного обучения в курсе «Основы автоматизированного проектирования робототехнических систем». В проекте предполагается использование CAD-систем для разработки геометрической модели подводного аппарата, которая в дальнейшем используется для создания проектной документации, а также для отработки системы управления и симулятора. Индивидуальность проекта усложняется условиями самостоя- тельного выполнения задания без возможности заимствований и использования готовых решений. Тематика проекта определяется комплексом знаний будущей специализаций бакалавра в области робототехники. Показаны поэтапные способы обучения и контроля выполнения проекта с применением информационных технологий по модульному принципу. На практике отмечен повышенный интерес бакалавров к теоретическим и практическим вопросам проектирования, если они используют современные IT-технологии. |
|
Publisher |
Moscow State Technical University of Civil Aviation (MSTU CA)
|
|
Date |
2016-12-28
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://avia.mstuca.ru/jour/article/view/900
|
|
Source |
Civil Aviation High TECHNOLOGIES; Том 19, № 05 (2016); 54-60
Научный вестник МГТУ ГА; Том 19, № 05 (2016); 54-60 2079-0619 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://avia.mstuca.ru/jour/article/view/900/779
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|