ANALYSIS OF INDICATORS RELIABILITY FOR AIRFIELD SYSTEMS AIR TRAFFIC CONTROL
Civil Aviation High TECHNOLOGIES
View Archive InfoField | Value | |
Title |
ANALYSIS OF INDICATORS RELIABILITY FOR AIRFIELD SYSTEMS AIR TRAFFIC CONTROL
АНАЛИЗ ПОКАЗАТЕЛЕЙ НАДЕЖНОСТИ АЭРОДРОМНЫХ СИСТЕМ УПРАВЛЕНИЯ ВОЗДУШНЫМ ДВИЖЕНИЕМ |
|
Creator |
Дмитрий Бондарь Сергеевич; МГТУ ГА
Александр Прохоров Валентинович; МГТУ ГА |
|
Subject |
надежность аэродромной СУВД; показатели надежности; критерии отказов
|
|
Description |
Discusses issues relating with reliability for aerodrome air traffic control system. Calculation of indicators of reli- ability for aerodrome air traffic control system consisting of: Air Traffic Control System (ATCS); radio stations; Radar Landing System (RLS); Azimuth-ranging Radio Beacon (ARRB); Short-Range Decimeter Navigation System (RSBN); Non-directional Radio Beacon (NDB); Automatic Direction Finder (ADF); Airport Lighting Equipment (ALE); Instrument Landing System (ILS). Proposed basic criteria for failure for aerodrome air traffic control system function provide mini- mum take off and landing is not below category I for aircraft equipped with appropriate avionics. The scheme of reliability calculation and determined the average time to failure and availability for aerodrome air traffic control system. The ob- tained indicators of reliability for complex systems, in general, slightly worse than the performance of individual compo- nents. However, due to the redundancy of individual products and the use of several functionally reserving each other means it is possible to achieve acceptable performance.
Рассматриваются вопросы, связанные c надежностью аэродромных систем управления воздушным движением. Приводится расчет показателей надежности аэродромной системы управления воздушным движением, в состав которой входят: комплекс средств руководства полетами; радиостанции УКВ- и КВ-диапазонов; радиоло- кационная система посадки; азимутально-дальномерный радиомаяк; радиотехническая система ближней навига- ции; приводные аэродромные станции; автоматический радиопеленгатор; светосигнальное оборудование; система инструментальной посадки. Предложены основные критерии отказов рассматриваемой аэродромной си- стемы управления воздушным движением по функции обеспечения минимума взлета и посадки не ниже I катего- рии для воздушных судов, оснащенных соответствующим бортовым оборудованием. Представлена схема расчета надежности и определены среднее время работы на отказ и коэффициент готовности аэродромной системы управления воздушным движением. Полученные показатели надежности сложной системы в целом не- сколько хуже, чем показатели отдельных составных частей. Однако за счет резервирования отдельных изделий и использования нескольких функционально резервирующих друг друга средств удается добиться приемлемых характеристик. |
|
Publisher |
Moscow State Technical University of Civil Aviation (MSTU CA)
|
|
Date |
2016-12-28
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://avia.mstuca.ru/jour/article/view/908
|
|
Source |
Civil Aviation High TECHNOLOGIES; Том 19, № 05 (2016); 118-123
Научный вестник МГТУ ГА; Том 19, № 05 (2016); 118-123 2079-0619 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://avia.mstuca.ru/jour/article/view/908/787
|
|
Rights |
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access). |
|