Record Details

STUDY ON TECHNOLOGY OF MULTI-WEDGE CROSS-WEDGE ROLLING OF AUTOMOBILE SEMI-AXIS SHAFTS

Proceedings of the National Academy of Sciences of Belarus. Series of Physical-Technical Sciences

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title STUDY ON TECHNOLOGY OF MULTI-WEDGE CROSS-WEDGE ROLLING OF AUTOMOBILE SEMI-AXIS SHAFTS
ИССЛЕДОВАНИЕ ТЕХНОЛОГИИ ПАРАЛЛЕЛЬНОЙ ПОПЕРЕЧНО-КЛИНОВОЙ ПРОКАТКИ ПОЛУОСИ АВТОМОБИЛЯ
 
Creator Xuedao Shu ; Faculty of mechanical engineering and mechanics, Zhejiang provincial key laboratory of part rolling technology, Ningbo University, Ningbo, Zhejiang province
Chuan Liu ; Faculty of mechanical engineering and mechanics, Zhejiang provincial key laboratory of part rolling technology, Ningbo University, Ningbo, Zhejiang province
Ying Wang ; Faculty of mechanical engineering and mechanics, Zhejiang provincial key laboratory of part rolling technology, Ningbo University, Ningbo, Zhejiang province
Сюэдао Шу ; Факультет машиностроения и механики Университет г. Нинбо, Нинбо, провинция Чжэцзян
Чуань Лю ; Факультет машиностроения и механики Университет г. Нинбо, Нинбо, провинция Чжэцзян
Ин Ванг ; Факультет машиностроения и механики Университет г. Нинбо, Нинбо, провинция Чжэцзян
 
Subject multi-wedge cross wedge rolling (MCWR); automobile semi-axis; force parameter
параллельная поперечно-клиновая прокатка; полуоси автомобилей; усилие прокатки
 
Description With rapid development of automotive industry, the demand of automobile semi-axis is increasing. However, it increases the cost investing in dies as automobile semi-axis are stile produced with single-wedge cross-wedge rolling. Therefore, the study on deformation of MCWR forming automobile semi-axis is of great significance. The software PRO/E is adopted in setting up three-dimensional model, with the advanced explicit dynamic finite element DEFORM, the simulation of rolling automobile semi-axis with MCWR was analyzed systematically. The influence of rolling parameters on rolling force were attained by a practical computed method. It was shown that side wedge forming angles and side wedge transition angles had little influence on the force, the coefficient friction had critical influence on force. 
C ускоренным развитием автомобилестроения возрастает потребность в полуосях для автомобилей. Однако это повышает расходы на инструмент, так как до сегодняшнего дня полуоси изготовляются методом традиционной поперечно-клиновой прокатки. Поэтому изучение деформирования параллельной поперечно-клиновой прокатки автомобильных полуосей имеет большое значение. В данной работе освоено применение программного обеспечения PRO-E для создания трехмерной модели, подробно описано применение усовершенствованного программного обеспечения DEFORM на основе динамичного метода конечных элементов, систематично проанализировано моделирование прокатки автомобильных полуосей методом параллельной поперечно-клиновой прокатки. Влияние параметров прокатки на усилие прокатки оценено методом практических вычислений. Это показало, что углы формирования боковых клиньев и углы перехода боковых клиньев не оказывают большого влияния на усилие прокатки, а коэффициент трения существенно влияет на усилие прокатки. 
 
Publisher The Republican Unitary Enterprise Publishing House "Belaruskaya Navuka"
 
Contributor

 
Date 2016-08-04
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://vestift.belnauka.by/jour/article/view/237
 
Source Proceedings of the National Academy of Sciences of Belarus. Series of Physical-Technical Sciences; № 2 (2016); 49-53
Известия Национальной академии наук Беларуси. Серия физико-технических наук; № 2 (2016); 49-53
0002-3566
 
Language rus
 
Relation http://vestift.belnauka.by/jour/article/view/237/238
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Авторы, публикующие в данном журнале, соглашаются со следующим:Авторы сохраняют за собой авторские права на работу и предоставляют журналу право первой публикации работы на условиях лицензии Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы сохраняют право заключать отдельные контрактные договорённости, касающиеся не-эксклюзивного распространения версии работы в опубликованном здесь виде (например, размещение ее в институтском хранилище, публикацию в книге), со ссылкой на ее оригинальную публикацию в этом журнале.Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).