Record Details

FORMING OF TEACHERS’ COMPETITIVENESS IN TECHNICAL UNIVERSITIES ON THE BASE OF INTEGRATIVE APPROACH

Автомобиль. Дорога. Инфраструктура. = Avtomobil'. Doroga. Infrastruktura.

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title FORMING OF TEACHERS’ COMPETITIVENESS IN TECHNICAL UNIVERSITIES ON THE BASE OF INTEGRATIVE APPROACH
ФОРМИРОВАНИЕ КОНКУРЕНТНОСПОСОБНОСТИ ПЕДАГОГОВ ТЕХНИЧЕСКИХ УНИВЕРСИТЕТОВ НА ОСНОВЕ ИНТЕГРАТИВНОГО ПОДХОДА
 
Creator Tat'jana Starshinova A.; KSTU
Ol'ga Larionova A.; KSTU
Татьяна Старшинова Александровна; КНИТУ
Ольга Ларионова Александровна; КНИТУ
 
Subject integrative approach, foreign-language preparation, interdisciplinary, international cooperation
интегративный подход, иноязычная подготовка, междисциплинарность, международное сотрудничество
 
Description The modern teacher of technical college shall possess up-to-date information in the professional area, including foreign sources and to be capable to active international cooperation. Learning of foreign language during preparation, retraining and advanced training of research and educational personnel in technical college can be effectively performed on the basis of integrative approach. At the same time both professional and cross-cultural context is considered.
Современный педагог технического вуза должен владеть актуальной информацией в своей профессиональной области, в том числе из зарубежных источников, и быть способным к активному международному сотрудничеству. Изучение иностранного языка в процессе подготовки, переподготовки и повышения квалификации научно-педагогических кадров в техническом вузе может быть эффективно осуществлено на основе интегративного подхода. При этом учитывается как профессиональный, так и межкультурный контекст.
 
Publisher МАДИ
 
Contributor

 
Date 2017-03-16
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://www.adi-madi.ru/madi/article/view/370
 
Source Avtomobil'. Doroga. Infrastruktura.; № 1(11) (2017); 24
Автомобиль. Дорога. Инфраструктура. = Avtomobil'. Doroga. Infrastruktura.; № 1(11) (2017); 24
2409-7217
 
Language rus
 
Relation http://www.adi-madi.ru/madi/article/view/370/pdf_247
http://www.adi-madi.ru/madi/article/downloadSuppFile/370/621
http://www.adi-madi.ru/madi/article/downloadSuppFile/370/657
Гусинский, Э.П. Построение теории образования на основе междисциплинарного системного подхода / Э.П. Гусинский. – М.: Школа, 2010. – 52 с.
Teaching Knowledge Test (TK T) Content and Language Integrated Learning (CLIL) Handbook for teachers. – URL: http://www.cambridgeenglish.org/images/tkt-clil-handbook.pdf (дата обращения: 03.10.2016).
Marsh, D. Introduction: Content and Language Integrated Learning / D. Marsh, Marí a Jesús Frigols Martín. – Valencia, University of Jyväskylä. URL: ttps://www.uni-due.de/imperia/md/content/appliedlinguisticsdidactics/lingon/marsh__frigols__clil_intro__ts_me.pdf (дата обращения 10.11.2016).
Ширшов, В.Д. Использование интегративного подхода в обучении иностранному языку курсантов государственной противопожарной службы МЧС России / В.Д. Ширшов // Педагогические науки. – 2014. –№8 (49). – URL: http://www.journal-discussion.ru/publication.php?id=1177 (дата обращения: 27.10.2015).
Bertelsmann Stiftung, “Interkulturelle Kompetenz – Schlüsselkompetenz des 21. Jahrhunderts?”. – Gütersloh, 2006.
Зимняя, И.А. Ключевые компетенции – новая парадигма результата современного образования // Высшее образование сегодня. – 2003. – № 5. – С. 34–42.