ROUSSEAU’S PHILOSOPHY OF CULTURE
Автомобиль. Дорога. Инфраструктура. = Avtomobil'. Doroga. Infrastruktura.
View Archive InfoField | Value | |
Title |
ROUSSEAU’S PHILOSOPHY OF CULTURE
ФИЛОСОФИЯ КУЛЬТУРЫ Ж-Ж. РУССО |
|
Creator |
Mark Strax G.; MADI
Марк Штракс Григорьевич; МАДИ |
|
Subject |
nature and civilization, morality, moral values, the French Enlightenment, Rousseau, equality, "the war of all against all" historical development, natural state, conscience, ethics
природа и цивилизация, нравственность, моральные ценности, французское Просвещение, Руссо, равенство, «война всех против всех», историческое развитие, естественное состояние, совесть, этика |
|
Description |
The Article is devoted to the unique thinker of the era of the French Enlightenment, who at the time of the triumph of rationalism was opposed to civilization and for nature, feeling and intellect, Rousseau. The author shows the originality of Rousseau's approach to moral issues and historical development. The philosophical stance of Rousseau is evident in the article is not focused on the results of science, but on personal experience and imagination. The originality of Rousseau as a thinker, the author connects with the originality of his fully formed social concept. Rousseau gets the attention of his contemporaries to its natural state, speaking about the morality of the past and puts conscience above the religious dogmas. The author points out the novelty and at the same time paradoxical one-sided views of Rousseau and stresses the importance of his philosophy to the French revolution.
Статья посвящена уникальному мыслителю эпохи французского Просвещения, который во времена торжества рационализма противопоставил природу и цивилизацию, чувство и рассудок, Ж-Ж. Руссо. Автор показывает оригинальность подхода Руссо к вопросам нравственности и исторического развития. Философская позиция Руссо проявляется в статье ориентированной не на результаты науки, а на личностный опыт и воображение. Оригинальность Руссо как мыслителя автор связывает с оригинальностью его полностью сформированной социальной концепции. Руссо возвращает внимание современников к естественному состоянию, говоря о моральности последнего и ставит совесть выше религиозных догм. Автор отмечает новизну и одновременно парадоксальную односторонность взглядов Руссо и подчеркивает значение его философии для Французской революции. |
|
Publisher |
МАДИ
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2017-03-16
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://www.adi-madi.ru/madi/article/view/372
|
|
Source |
Avtomobil'. Doroga. Infrastruktura.; № 1(11) (2017); 35
Автомобиль. Дорога. Инфраструктура. = Avtomobil'. Doroga. Infrastruktura.; № 1(11) (2017); 35 2409-7217 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://www.adi-madi.ru/madi/article/view/372/pdf_249
http://www.adi-madi.ru/madi/article/downloadSuppFile/372/641 Руссо, Ж.-Ж. Политические сочинения / Ж.-Ж. Руссо. – М.: Росток, 2013. – 640 с. Мамардашвили, М. Как я понимаю философию / М. Мамардашвили. – М.: Прогресс, 1990. – 368 с. Косолапова, Е.А. Эмоциональная компетенция лидера / Е.А. Косолапова // Менеджмент сегодня. – 2010. – № 3. – С. 150–157. – URL: http://elibrary.ru/query_results.asp (дата обращения 27.02.2017). |
|